اهمیت حساسیت سنسور در درب اتوماتیک تاشو

درب تاشو اتوماتیک باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

درب اتوماتیک باید چه مشخصاتی داشته باشد تا نیاز مشتری را برطرف کند؟ در ابتدا همان طورکه از نامش نیز پیداست، درب که به صورت  اتوماتیک است، باید سرعت بالایی در باز و بسته شدن داشته باشد. در واقع در هنگام خرید یک درب تاشو اتوماتیک ، باید توجه داشته باشید که سرعت آن چقدر است. از آنجا که نیروی انسانی در باز و بسته شدن این درب‌ها دخالتی ندارند، سرعت پایین آن‌ها باعث اتلاف وقت بسیاری می‌شود.

زمان تقریبی برای عملکرد این درب‌ها بین 2 تا 4 ثانیه می‌باشد. و هر چقدر که بر این زمان افزوده شود. به طبع عملکرد کلی محصول شما پایین‌تر می‌آید. به خصوص باید توجه داشته باشید. که وقتی برای درب‌های ورودی ساختمان ‌های خاص مانند بیمارستان‌ها، اداره پلیس و … استفاده می‌کنید. و یا حتی ساختمان‌های اداری و تجاری، افراد باید قادر باشند تا برای انجام کار اضطراری با صرف کمترین زمان ممکن به داخل ساختمان وارد شوند.

استفاده از درب تاشو برای ساختمان‌هایی با کاربری متفاوت
استفاده از درب تاشو برای ساختمان‌هایی با کاربری متفاوت
  • پس از سرعت واکنش در، محدودیت عبور از آن مطرح است. بسته به نوع ساختمانی که این درب‌ها برای آن استفاده می‌شوند، میزان رفت وآمد از آن نیز متفاوت خواهد بود. به همین دلیل به یاد داشته باشید که این درب‌ها نباید در طول روز به سبب استفاده‌ی زیاد دچار مشکلی شوند. برای مطمئن شدن از این موضوع باید حساسیت سنسورهای درب تاشو اتوماتیک را بررسی کنید و همچنین لولا و موتور آن را نیز در نظر داشته باشید. این موضوع بسیار ساده است. هر چه قدرت موتور بیشتر باشد، و حساسیت سنسورها بالاتر باشد، به طبع مشخصات آن نیز دارای ارجحیت بیشتری است.

 

 

کاربرد اصلی درب اتوماتیک تاشو
کاربرد اصلی درب  تاشو

 

  • کاربرد اصلی درب تاشو اتوماتیک:

    در این است که فضا کمتری در هنگام باز و بسته شدن درب اشغال شود. پس با توجه به محلی که قصد نصب درب را دارید و ابعاد چارچوب مورد نظر خود و همچنین فواصل خالی از چارچوب درب، حتما باید توجه کنید. که درب در هنگام باز شدن چه فضایی را اشغال می‌کند. و نوع تاشدن آن به چه صورت است. بستگی دارد که درب تاشو اتوماتیک شما به چند قسمت تقسیم می‌شود. و چارچوب شما چه اندازه‌ای دارد. گاهی اوقات پیش می‌آید که درب تاشو پس از بسته شدن فضای بیشتری را اشغال کرده است. و علت آن‌ انتخاب بخش‌های زیاد و یا کم است. حتما توجه داشته باشید که این موضوع در هنگام خرید بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود.

 

اشغال فضای فیزیکی کمتر با درب اتوماتیک تاشو
اشغال فضای فیزیکی کمتر با درب تاشو

 

  • بعضی از درب‌های تاشو هستند که امکان فراهم کردن سطوح مختلفی از امنیت را امکان‌پذیر می‌کنند. برای مثال شما می‌توانید درب تاشوی مورد استفاده‌ی خود را به سیستم تشخیص چهره، کارت پرسنلی و یا رمز عبور مجهز کنید. و این گونه از سطح امنیت متفاوتی نسبت به درب‌های لولایی بهره‌مند شوید. توجه کنید که حتی اگر برای درب تاشو اتوماتیک خود از سطوح مختلف امنیتی استفاده نکنید. همچنان امنیت آن از درب‌های لولایی غیر اتوماتیک بیشتر است. و بهتر می‌توانید درب ورودی و خروجی ساختمان مورد نظر خود را کنترل کنید. سنسورهای حساسیت درب که باعث باز و بسته شدن آن می‌شوند. در تضمین سطح امنیت مورد نظر شما تاثیرگذار هستند. بدین صورت که درب برای حیوانات و سایر اشیای مزاحم باز نمی‌شود و جامعیت و مانعیت ورود را به خوبی تنظیم می‌کند.

 

  • در مشخصات هر درب تاشو اتوماتیک، این موضوع لحاظ می‌شود. که حالت ورودی در به چه صورت خواهد بود. یعنی به صورت باز است یا نیمه‌باز و آیا قابلیت تنظیم حالت باز شدن وجود دارد یا خیر. معمولا در نمونه‌های جدید تولید شده از این نوع درب‌ها قابلیت تنظیم کردنِ نوع باز شدن به آن اضافه شده است. اما همچنان باید مشخصات درب مورد نظر خود را به طور جداگانه بررسی کنید.

 

امتیاز ما

مقالات اخیر

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما