درب شیشه­ ای لولایی

درب شیشه‌ای لولایی-با درب شیشه ای شفاف تر از قبل

درب شیشه ای لولایی

با­ درب های شیشه ­ای شفاف تر از قبل

درب های شیشه ­ای از نظر بازشوندگی به دو صورت کشویی و لولایی اجرا می شوند با این تفاوت که درب های کشویی روی ریل حرکت کرده اما درب­های لولایی با لولا مهار شده و در محور آن باز و بسته می شوند. درب شیشه­ ای لولایی یکی از متداول ترین انواع درب ­های شیشه ­ای می­باشد. قیمت درب شیشه ­ای لولایی نسبت به سایر درب های شیشه­ ای مناسب­تر است.
در گذشته اسفاده از درب­ هایی از جنس چوب و آهن رایج بود اما اخیرا با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، تغییر سلایق و ایده پردازی­های گوناگون استفاده از درب ­های شیشه ­ای به دلیل سهولت طراحی روی شیشه بسیار مورد توجه طراحان معماری داخلی قرار گرفته است. و جذابیت بصری نماهای داخلی و خارجی نسبت به گذشته افزایش چشمگیر دارد.

در ساخت درب های شیشه ­ای معمولا از جنس سکوریت شیشه استفاده می شود. که دارای طرح­ها و رنگ­های مختلف هستند. رایج ترین آن شیشه سکوریت 10 میل می­باشد. اما در بعضی اوقات برای افزایش مقاومت و ضریب امنیت در مکان­های خاص از شیشه سکوریت اتوماتیک از جنس لمینت استفاده می­شود.

درب های شیشه ­ای از نظر بازشوندگی به دو صورت کشویی و لولایی اجرا می شوند با این تفاوت که درب های کشویی روی ریل حرکت کرده اما درب­های لولایی با لولا مهار شده و در محور آن باز و بسته می شوند. درب ­­های شیشه­ ای لولایی یکی از متداول ترین انواع درب­ های شیشه­ ای می­باشد. قیمت درب شیشه ­ای لولایی نسبت به سایر درب های شیشه­ای مناسب­تر است.

مناسب برای محیط های اداری
مناسب برای محیط های اداری

مناسب برای محیط های اداری

درب شیشه ­­ای لولایی

این نوع درب­ها اغلب در مکان­ هایی استفاده می شود که فضای بیشتری برای باز و بسته شدن نیاز دارد. و می توانند در دو نوع فریم­دار و بدون فریم ساخته شوند. درب­های شیشه ای لولایی با توجه به ارتفاع می توانند لولای کتیبه دار یا بدون کتیبه داشته باشند. درب­ های لولایی می توانند به دو سمت یا یک سمت باز و بسته شوند. و هر یک از این دو حالت بستگی به لولای استفاده شده در درب دارد.

در ادرات و سازمان های پرتردد معمولا از درب های شیشه ­ای لولایی که به دو سمت باز می­­شوند، مورد استفاده قرار می­گیرند. اگر قصد استفاده ازچند درب­ های شیشه ای در طبقات مختلف را دارید. قیمت درب شیشه ­ای لولایی نسبت به بقیه درب ­ها اقتصاد تر و نصب آن نیز آسان­تر می باشد. این نوع درب ­ها دارای انواع مختلفی می­باشند که عبارتند از:

  • درب لولایی با لولای شیشه به شیشه
  • درب  لولایی اتوماتیک
  • درب  لولایی فریم لس کتیبه ای و بدون کتیبه
  • درب لولایی با لولای شیشه به دیوار
  • درب  لولایی طرح اتوماتیک
نمای داخلی زیبا با درب شیشه ای
نمای داخلی زیبا با درب شیشه ای

درب شیشه ای با لولای شیشه به شیشه

یکی از درب های شیشه ­ای پراستفاده در فضاهای اداری درب لولایی با لولای شیشه به شیشه است. اتصال این نوع درب به این صورت است که با 2 یا 3 عدد لولای در به شیشه کناری متصل می­شود. گاهی نیز برای اتاق های اداری به جای استفاده از دیوار قسمت جلویی اتاق برای جداسازی اتاق کار از محیط، شیشه بکار می­رود که این کار باعث می­شود، فضای اداری زیباتر به نظر رسیده. و با توجه به قیمت درب شیشه ­ای لولایی در صرفه­جویی هزینه ­ها بسیار کارآمد می­باشد.

درب شیشه­ ای لولایی اتوماتیک

درب­هایی تمام اتوماتیک هستند که به آن‌ها اصطلاح درب سوئینگ گفته می­شوند. درب شیشه ­ای لولایی اتوماتیک در پایین و بالا لولا ندارد و درب به وسیله لولا شیشه به دیوار مهار می‌شود.

درب های سوئینگ عمدتا در طلافروشی ­ها، صرافی‌ها، آفیس­ها و مکان­های مهم که برای در بدون تماس با دست برای جلوگیری از سرقت، شیوع عفونت و ویروس استفاده می­شوند. این نوع درب­ها با چشمی، کارت، کد و یا کنترل باز و بسته می شوند. لازم به ذکر است درب های شیشه ای لولایی طرح اتوماتیک نیز شبیه این نوع درب­ها هستند. با این تفاوت که با دست باز و بسته می­شوند و سیستم کنترلی درب های تمام اتوماتیک را ندارند.

دکوراسیون داخلی چشم نواز
دکوراسیون داخلی چشم نواز

درب شیشه ای فریم لس کتیبه ای و بدون کتیبه

این نوع درب­ ها در مجتمع های تجاری، مغازه ها و مراکز فروش بسیار محبوب هستند. زیرا جذابیت زیادی برای نما فروشگاه ایجاد می کند. این نوع درب‌ها، درب های بدون فریمی هستند که توسط لولا به زمین متصل می شود.

نکته مهم در این درب ها این است که اگر اندازه آن استاندارد باشد، به کتیبه نیازی نیست اما اگر ارتفاع آن از حد استاندارد بیشتر شود کتیبه در بالای در قرار می­گیرد و در توسط لولا به کتیبه وصل می شود. با توجه به این که در مراکز تجاری مغازه­های زیادی طراحی و ساخته می­شوند، استفاده از درب­ های شیشه ­ای به دلیل اقتصادی تر بودن آن­ها پیشنهاد می­شود؛ ضمنا قیمت درب­ های شیشه ­ای لولایی نسبت به سایر درب­ ها مناسب­تر و نصب آن نیز آسان­تر می باشد.

درب لولایی با لولای شیشه به دیوار

برای اتصال این نوع درب که از نوع بدون فریم است، از لولایی استفاده می­شود. که جنس این لولا شیشه سکوریت بوده که در برابر رطوبت هوا مقاوم است؛ به این صورت که شیشه به وسیله این لولا به دیوار متصل می­شود. معمولا این درب بیشترین حالت باز‌شوندگی را دارا می‌باشد تا از 90 درجه عرضی که برای درب در نظر گرفته شده بیشترین استفاده شود.

محکم و مطمئن
محکم و مطمئن

انواع یراق آلات درب های شیشه­ ای لولایی

در انتخاب و استفاده از یراق آلات جهت استفاده در اتصالات درب های لولایی حتما مرغوبیت جنس را در نظر بگیرید.زیرا مرغوبیت متعلقات به کار رفته در شیشه تاثیر زیادی بر افزایش عمر و کارایی شیشه دارد.

دقت کنید هر چقدر آلیاژ بیشتری به کار رفته باشد. احتمال خوردگی، شکستن و زنگ‌زدگی کمتر است. این یراق آلات به دلیل کاربرد زیاد شیشه در بخش های مختلف ساختمان از تنوع بالا در برند های مختلف موجود می باشد.

انواع یراق آلات مورد استفاده در درب­ های شیشه ای لولایی شامل فریم شیشه، ریل، دستگیره شیشه، قفل شیشه، لولای شیشه، بست شیشه و استوپ شیشه می شود.

بدیهی است که کیفیت و مرغوبیت متعلاقات مورد استفاده روی قیمت درب شیشه­ ای لولایی موثر است. اما با همه این نکات، با توجه به قیمت دیگر درب های موجود در بازار به صرفه­تر هستند.

اقتصادی­ ترین درب شیشه ای

با توجه به تولید انواع سکوریت شیشه­ ای در کشور، تنوع بسیار بالای در رنگ و متریال و همچنین قیمت مناسب آن، اخیرا طراحان دکوراسیون داخلی اقبال زیادی به استفاده از این شیشه نشان داده اند.

طبق آمار درب شیشه ­ای لولایی بیشترین تولید را در کشور دارند و از پراستفاده ترین درب به شمار می روند. قیمت درب­ های شیشه ­ای متاثر از عوامل زیادی می باشد.که می توان به جنس و رنگ شیشه، لولا، طرح شیشه، ابعاد درب و یراق آلات مصرفی اشاره کرد.

با توجه به این که درب شیشه ای لولایی مناسب برای ساختمان های مسکونی، بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز تجاری ،اداری، مدارس، سالن های نمایش، کنسرت ها و… می باشد. قیمت و کیفیت این درب ها نسبت به درب­های دیگر موجود در بازار می تواند.انتخاب مناسبی برای پیمانکاران و فعالان صنعت باشد.

دورال در تولید کننده درب شیشه ای لولایی با بالاترین کیفیت و استفاده از تکنولوژی های جدید .

امتیاز ما

مقالات اخیر

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما