نمونه‌ای از پارتیشن شیشه‌ای رنگی

نصب پارتیشن شیشه‌ای و انواع مختلف آن

شیشه سکوریتی

حتما شما نیز با مراجعه به برخی ادارات با پارتیشن‌های شیشه‌ای روبرو شده‌اید. پارتیشن‌های شیشه‌ای برخلاف انواع دیگر پارتیشن‎ها علاوه بر جداسازی فضا‌ها، نور و روشنایی آن را نیز حفظ می‌کنند. این نوع از پارتیشن‎ها با اینکه فضا را تفکیک می‌کند اما ساختار کلی مکان موردنظر را تغییر نمی‌دهد. نصب پارتیشن شیشه‌ای معمولا تا سقف صورت می‌گیرد و همین ویژگی باعث کاهش نفوذ صدا و افزایش استحکام می‌شود.

این نوع از پارتیشن‎ها،خود انواع گوناگونی از جمله پارتیشن شیشه‌ای رنگی، متحرک، با فریم و بدون فریم را شامل می‌شود. در این متن برای آشنایی بیشتر شما عزیزان به بررسی نحوه نصب و انواع مختلف آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نمونه‌ای از پارتیشن شیشه‌ای در محیطی اداری
نمونه‌ای از پارتیشن شیشه‌ای در محیطی اداری
پارتیشن شیشه‌ای چطور نصب می‌شود؟

پیش از نصب پارتیشن شیشه‌ای لازم است محل موردنظر مشتری توسط وسیله‌ای مانند دوربین و تراز لیزری نشانه گذاری شود. پس از اتمام نشانه گذاری محل،اندازه طول و عرض شیشه مشخص می‌شود تا برای ساخت سفارش داده شود. قبل از نصب به پروفیل‌های سازه، رنگ زده می‌شود. در آخرین مرحله این کار، سازه‌های استیل پس از انجام جوشکاری به وسیله پولیش جلا داده می‌شود. در مورد پارتیشن‌هایی که فریم ندارند تنها در دو قسمت بالا و پایین پروفیل آلومینیومی استفاده می‌شود و در قسمت‌های دیگر مانند کنار دیوار‌ها هیچ قسمت آلومینیومی نصب نمی‌شود. قبل از نصب نیز با توجه به مواد و متریال مصرفی می‌توان هزینه را تخمین زد.

در حین کار با پارتیشن شیشه‌ای، نصاب باید با ظرافت تمام کار کند تا آسیبی به پارتیشن‌ها وارد نشود.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در محیط‌ها کاری
  • امکان تغییر نقشه محیط و جابه‌جایی پارتیشن‌های شیشه‌ای
  • افزایش سخت‌کوشی و بهره‌وری کارمندان
  • مناسب بودن هزینه نصب پارتیشن شیشه‌ای در مقایسه با هزینه دیوارکشی ثابت
  • نگهداری و تمیزکردن آسان
  • استفاده از حداکثر نور و روشنایی طبیعی محیط
  • ایجاد حریم خصوصی با پارتیشن‌های شیشه‌ای مات
  • طول عمر بالا
  • ایجاد عایق صوتی و حرارتی
  • ظاهر شیک و مدرن پارتیشن‌های شیشه‌ای
  • اشغال فضای کمتر و استفاده حداکثری از محیط
  • نصب با سرعت بالا و کمترین زمان بدون احتیاج به تخریب محیط
  • عدم یکنواختی و دلگیری فضای موردنظر
پارتیشن شیشه‌ای
پارتیشن شیشه‌ای
انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای

پیش از انتخاب و نصب پارتیشن شیشه‌ای باید توجه داشته باشید که آن‌ها به سه گروه عمده زیر تقسیم می‌شوند:

پارتیشن شیشه‌ای بدون فریم

این پارتیشن‌ها فریم‌لس یا بدون فریم هستند. هیچ فریم عمودی در آن‌ها استفاده نمی‌شود و همین ویژگی نهایت استفاده از نور طبیعی محیط را به ارمغان می‌آورد. از پارتیشن‌های فریم‌لس بیشتر در ادارات و مراکز خرید لوکس که به دیزاین محیط داخلی اهمیت زیادی می‌دهند، استفاده می‌شود. نوعی از فریم‌لس‌ها به اسم شیشه‎ی جام ویژه وجود دارد که در ویترین نمایشگاه‌های خودرو و اتو گالری‌ها مشاهده می‌شود و جذابیت بسیاری به فضا می‌بخشد.

پارتیشن شیشه‌ای فریم دار

در نصب و اجرای این نوع از پارتیشن‌ها از فریم استفاده می‌شود. بنا بر درخواست مشتری این فریم‌های آلومینیومی انواع مختلفی قابلیت اجرا دارند. این پارتیشن‌ها نیز زیبایی خاص خود را دارند و علاوه بر عایق صدا بودن، از استحکام خوبی نیز برخوردار هستند.

پارتیشن شیشه‌ای متحرک

پارتیشن‌های شیشه‌ای ریلی یا متحرک با برخورداری از کفی ریلی قابلیت جابه‌جایی دارند. معمولا به دو صورت آکاردئونی و پانلی قابل اجرا می‌باشند. زمانی که بخواهید یک محیط را به‌صورت موقتی به قسمت‌های مجزا تقسیم کنید، می‌توانید از این پارتیشن استفاده کنید. قیمت نصب پارتیشن شیشه‌ای متحرک به شیشه استفاده شده و طول مکانیزم آن بستگی دارد.

نمونه‌ای از پارتیشن شیشه‌ای متحرک
نمونه‌ای از پارتیشن شیشه‌ای متحرک
انواع پارتیشن شیشه‌ای رنگی

از دیگر پارتیشن‌هایی که می‌توان در دکوراسیون دفاتر اداری و حتی منازل استفاده کرد، پارتیشن شیشه‌ای رنگی می‌باشد. نحوه اجرا و نصب پارتیشن شیشه‌ای رنگی تا حدود زیادی مشابه مدل‌های قبلی است اما از نظر طرح و رنگ گزینه‌های متنوعی را در مقابل مشتریان قرار می‌دهد. تعدادی از انواع پرکاربرد آن عبارت‌اند از:

  • پارتیشن شیشه‌ای رنگی اداری
  • پارتیشن شیشه‌ای رنگی دوجداره

·        پارتیشن شیشه‌ای رنگی و طرح‌دار  

·        پارتیشن شیشه‌ای رنگی لمینت

·        پارتیشن شیشه‌ای رنگی حکاکی شده

·        پارتیشن شیشه‌‌ای رنگی آکریلیک 

·        پارتیشن شیشه‌ای رنگی هوشمند 

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مقاله بیان شد، ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیاد پارتیشن‌های شیشه‌ای باعث محبوبیت روزافزون آن‌ها شده است. شاید بهترین ویژگی‌ها این پارتیشن نصب آسان و سریع آن باشد. تنوع گسترده پارتیشن‌های شیشه‌ای نیز باعث شده بتوان در محیط‌های مختلفی از آن‌ها استفاده کرد.

امیدواریم این مطالب شما را در خصوص انتخاب و نصب پارتیشن‌ شیشه‌ای راهنمایی کرده باشند.

 

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما