نصب شیشه سکوریت

نصب شیشه سکوریت

شیشه سکوریتی

اگر کمی به اطراف خود دقت کرده باشید می‌بینید که امروزه در آسانسورها، درگاه‌ها، راه‌پله‌ها، درب‌های کشویی و درب‌های ورودی دیگر از شیشه معمولی استفاده نمی‌شود. نصب شیشه سکوریت یا شیشه‌های نشکن به دلیل استحکام 4 برابری خود نسبت به شیشه‌های معمولی، در بسیاری از صنعت‌ها جایگزین شیشه‌های معمولی شده است.

این شیشه‌ها تنوع بسیاری دارند. اما معروف‌ترین آنها شیشه سکوریت دودی است. در ایران بعد از تصویب قانون و اجازه برای ساخت شیشه دودی در ساختمان‌های تازه‌ساخت میزان استفاده از این شیشه در نمای ساختمان به یکباره شدت گرفت. در ادامه به دلایل استفاده و معروفیت آن نیم‌نگاهی می‌اندازیم.

شیشه سکوریت دودی

این نوع شیشه سکوریت کاربردهای بخصوص خود را دارد. به‌طورکلی از این شیشه در نمای ساختمان، پنجره‌ها و در محیط‌های اداری برای دید نداشتنِ داخل و ورود نور کمتر از شیشه سکوریت دودی استفاده می‌شود. همین امر این شیشه را پرطرف‌دار و پرکاربرد کرده است.

نمونه‌ای از استفاده شیشه سکوریت دودی

قیمت شیشه سکوریت

قیمت شیشه سکوریت نسبت به شیشه‌های عادی و معمولی بالاتر است. اما دلیل این قیمت بالاتر کیفیت و دوام بیشتر آن است. قیمت شیشه سکوریت به چند پارامتر مهم مانند متراژ، ضخامت، رنگی بودن و فریم دار بودن آن بستگی دارد.

برای مثال یکی از این پارامتر که گفته شد، رنگ شیشه بود. رنگ شیشه تأثیر مستقیمی روی قیمت شیشه سکوریت دارد. رنگ‌های شیشه سکوریت عبارت‌اند از: شیشه ساده، شیشه برنز، شیشه مسی، شیشه آبی، شیشه سبز، شیشه دودی، شیشه مات، شیشه طلایی، شیشه برفی و شیشه سوپر سیلور که هرکدام تعرفه و قیمت بخصوص خود را دارد.

نصب شیشه سکوریت

نصب این محصول علاوه بر زیبایی از لحاظ مقاوم بودن و اتلاف نشدن انرژی به ما کمک می‌کند.مهم‌ترین دلیل استفاده از این نوع شیشه در ساختمان‌ها را می‌توان به مقاوت خوب آن نسبت به سایر شیشه های عادی نامید. نصب شیشه نیازمند سال‌ها تجربه و دانش است. پس اگر تابه‌حال جنین کاری را تجربه نکردید قادر به انجام آن نخواهید بود. چون برای نصب چنین شیشه‌ای باید دقت بالایی برای تراز وصل کردن شیشه و همچنین تجربه کافی برای وصل نمودن پیم‌ها داشته باشید.

 در غیر این صورت تراز وصل نکردن و یا درست جا نزدن پیم‌ها باعث می‌شود پنجره به‌خوبی باز و بسته نشود. با اینکه شیشه در برابر ضربه و فشار مقاوم بوده، اگر کارشناس مهارت و تخصص کافی را نداشته باشد امکان این وجود دارد که شیشه آسیب ببیند یا به یکباره بشکند.

هزینه نصب شیشه سکوریت

همان‌طور که در بالا گفته شد نصب شیشه سکوریت آن‌قدری دشوار است که نیاز به نصاب دارد. هزینه محاسبه شده برای نصب به عوامل زیر بستگی دارد:

1.     ابعاد

ابعاد شیشه در تعیین هزینه نصب تأثیر بسیاری می‌گذارد هرچه شیشه ابعادش بزرگ‌تر باشد، هزینه آن نیز بیشتر است. برای مثال شیشه‌ای که برای جلو ویترین یک مغازه زده می‌شود قیمت نسب آن به نسبت یک پنجره کوچک خانه بیشتر است.

نمونه‌ای از کاربرد شیشه سکوریت در شرکت‌ها
نمونه‌ای از کاربرد شیشه سکوریت در شرکت‌ها

2.     نوع

دو نوع شیشه سکوریت وجود دارد. یکی شیشه سکوریت معمولی و دیگری شیشه سکوریت لمینت است. تفاوت این دو در ضخامتشان است. شیشه سکوریت معمولی ضخامتش 10 میل و لمینت 20 میل است. برای همین نصب سکوریت معمولی راحت‌تر است. به همین علت هزینه نصب آنها باهم متفاوت است.

در شرایط محیطی برابر و مقدار شیشه برابر، قیمت نصب سکوریت معمولی پایین‌تر از شیشه لمینت می‌شود.

ضخامت شیشه سکوریت در برابر لمینت
ضخامت شیشه سکوریت در برابر لمینت

3.     نحوه نصب شیشه سکوریت

نصب کردن شیشه سکوریت به سه روش ثابت، ریلی و لولایی انجام می‌شود. هزینه نصب شیشه ریلی از شیشه ثابت به دلیل زمان بیشتری که صرف نصب آن می‌شود بیشتر است. شیشه لولایی به دلیل اینکه نیاز به وصل کردن چهارچوب دارد در صورت فاقد بودن آن نیاز به آهن‌کشی دارد. به همین دلیل هزینه آهن‌کشی روی هزینه نصب شیشه سکوریت می‌آید و هزینه آن از هر دو مورد قبل بیشتر می‌شود.

درب‌هایی مانند درب ورودی اتاقک شیشه‌ای یا راه‌پله‌ها نمونه‌ای از درب‌های لولایی هستند.

کلام آخر

در این مقاله شما با شیشه سکوریت، شیشه سکوریت دودی، همچنین میزان هزینه برای خرید و نصب، و چگونه محاسبه شدن قیمت آن آشنا شدید.

متوجه شدید که قیمت شیشه چطوری محاسبه می‌شود و وابسته به چه پارامترهایی است. همچنین با روش‌ها و شکل‌های نصب شیشه سکوریت آشنا شدید که به دو نوع معمولی و لمینت هستند.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما