درب اتوماتیک کشویی؛ کارآمد و زیبا

نصب درب اتوماتیک و هرآنچه درباره آن باید بدانید!

درب اتوماتیک

آشنایی با انواع درب‌های اتوماتیک

قبل از نصب درب اتوماتیک برای هتل، رستوران یا سایر مکان‌ها، باید درکی از انواع مختلف درب‌های اتوماتیک موجود و قوانین و استانداردهایی که برای شما و درب شما اعمال می‌شود، داشته باشید. هنگامی که درب‌های اتوماتیک به‌درستی انتخاب، نصب و نگهداری می‌شوند، دسترسی مطمئن، راحت و امن را فراهم می‌کنند که به مشتریان می‌گوید شما از آنها مراقبت می‌کنید. در زیر به چند نوع از درب‌های اتوماتیک اشاره شده است.

  1. درب لولایی (Swing door)
  2. درب کرکره برقی
  3. درب  کشویی (Sliding door)
  4. درب‌های پارکینگی منازل
  5. درب‌های شیشه‌ای یا اتوبوس
مدلی از درب اتوماتیک لولایی
مدلی از درب لولایی

مزایای نصب درب‌های اتوماتیک

در این مقاله به چند دلیل اشاره شده است که نشان می‌دهد چرا نصب درب اتوماتیک در فضاهای مختلف مفید خواهد بود. در ادامه به این دلایل اشاره کرده‌ایم.

  1. مدیریت فضا: فضای بسیاری از ساختمان‌ها محدود بوده و بنابراین مدیریت فضای محدود دشوار است. درب‌های اتوماتیک یک راه‌حل ایده‌آل برای چنین فضاهایی ارائه می‌دهند. نصب این درب‌ها در محل شما به فضای اضافی احتیاج ندارد اما درب‌های سنتی به فضای بیشتری نیاز دارند.
  2. راحتی:  مشکل نیاز به باز کردن دستی درب سنگین را حل می‌کند. استفاده از آن‌ها برای تمامی افراد آسان است. درب‌های اتوماتیک برای مشتریان مسن و معلول و افرادی که چمدان سنگین یا کودکان را حمل می‌کنند، بدون دردسر می‌باشد.
  3. ایمنی: نصب درب اتوماتیک به‌خوبی با ویژگی‌های ایمنی مجهز هستند. از ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به سنسورها، تایمر و کنترل از راه دور بی‌سیم اشاره کرد تا بتوانید بدون حضور فیزیکی درها را قفل و باز کنید. با استفاده از این درب‌ها خیال شما از این جهت راحت بوده که دفتر یا محل کار شما امن است.
  4. ذخیره انرژی: نسبت به نوع دستی کمی هزینه‌بر است، اما این درب‌ها می‌توانند به کاهش هزینه‌های انرژی کمک کنند. درب‌های اتوماتیک با استفاده از روش‌های مؤثر باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایشی و سرمایشی می‌شوند. این درب‌ها هنگامی‌که کسی وارد می‌شود باز و بعد از عبور شخص از آن بسته می‌شود. این ویژگی احتمال بازماندن درب‌ها را از بین می‌برد و بنابراین باعث کاهش اتلاف انرژی و از دست دادن گرما یا تهویه هوا می‌شود.
درب اتوماتیک کرکره برقی
 کرکره برقی

مواردی که قبل از نصب درب اتوماتیک باید در نظر گرفته شوند!

از آنجا که خرید این درب ها یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است، باید قبل از نصب درب اتوماتیک به برخی از ویژگی‌ها توجه داشته باشید. در ادامه مقاله برخی از این موارد توضیح داده شده است.

  1. قدرت موتور: موتوری را انتخاب کنید که بتواند وزن بیشتری از نیروی لازم برای حرکت درب را تحمل کند. در این صورت موتور در حداکثر محدوده ظرفیت خود به طور مداوم کار نمی‌کند. بسیار مهم است که به‌درستی متعادل باشد.
  1. شروع نرم و توقف نرم: این ایده به‌منظور کاهش فشار روی درب و درایو دستگاه با بخشیدن سرعت به‌صورت کنترل شده به موتورهای اتوماتیک برای بهبود قابلیت اطمینان است.
  2. ایمنی: بدیهی است ایمنی یکی از مسائل بسیار نگران‌کننده است. این درب ها یک وسیله سنگین بزرگ است و شما می‌خواهید در صورت مسدود بودن درب، موتور درب به‌سرعت متوقف شود. این امر ضمن صرفه‌جویی در هزینه و زمان نصب، بالاترین سطح ممکن ایمنی را برای افراد و حیوانات خانگی تضمین می‌کند.

رهاسازی اضطراری خارجی: اگر یک درب جایگزین برای مواقع اضطراری ندارید.پس از نصب درب اتوماتیک، با استفاده از دستگاهی برای رهاسازی اضطراری لازم است. تا در صورت قطع برق، درب را به‌صورت دستی باز کنید. یک درب بازکن برقی با طراحی کاملاً خوب، دارای سیستم رهاسازی دستی با کابل است. که می‌تواند به دسته قفل اصلی درب متصل شود تا در صورت قطع برق، عملکرد دستی «ساده برای استفاده» را فراهم کند.

نمایی از یک مدل درب اتوماتیک کشویی
نمایی از یک مدل درب کشویی
حرف آخر

در فضاهای تجاری مانند مدارس، مغازه‌ها، دفاتر، دانشگاه‌ها، تئاترها و فرودگاه‌ها در ساعت‌های شلوغ جریان ترافیک زیاد می‌شود. این نوع درب ها گزینه بسیار خوبی برای کنترل جریان ترافیک عابر پیاده و کاهش ازدحام است. نصب درب اتوماتیک با ایجاد یک رفت‌وآمد آسان ترافیک را آزاد نگه می‌دارند.

اگر مشاغلی را اداره می‌کنید که دارای اماکن باز برای عموم باشد. دسترسی به آن باید نگرانی اصلی شما باشد. آیا ورود افراد به محل کار شما آسان است؟ خواه یک فروشگاه، هتل، رستوران یا هر شکل دیگری از مشاغل عمومی را داشته باشید. ارتقا دسترسی مانند درهای کشویی اتوماتیک می‌تواند تفاوت زیادی در دید مردم از شرکت شما ایجاد کند.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما