درب‌های شیشه‌ای بسیار نورگیر هستند.

قیمت درب شیشه‌ای دستی نوع پرکاربرد از درب‌های شیشه‌ای

درب شیشه ای

درب به عنوان یکی از عناصر اصلی در ساختمان شناخته می‌شود که طراحی آن می‌تواند نقش مهمی در جذب افراد به آن مکان داشته باشد. بسته به این که درب برای چه فضایی قرار است مورد استفاده قرار گیرد، طراحی‌های متفاوتی را نیز به خود اختصاص می‌دهد. درب‌ها امروزه در انواع مختلف چوبی، شیشه‌ای، فلزی و … ساخته می‌شود. درب‌های شیشه‌ای به یکی از پرطرفدارترین درب‌ها تبدیل شده‌اند که می‌توانند در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی درب‌های شیشه‌ای و همچنین اطلاع از قیمت درب شیشه‌ای دستی بپردازیم.

درب‌های شیشه‌ای دستی مناسب برای همه مکان‌ها
درب‌های شیشه‌ای دستی مناسب برای همه مکان‌ها

 

انواع درب‌های شیشه‌ای دستی 

همان گونه که اشاره شد، درب‌های شیشه‌ای با توجه به نوع کاربرد در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. درب‌های شیشه‌ای در حقیقت می‌توانند مرز بین فضای داخلی و خارجی را از بین بردارند. و علاوه بر این باعث هجوم نور طبیعی به فضای داخلی ساختمان شوند. بر این اساس در معماری مدرن درب‌ شیشه‌ای از جایگاه خاصی برخوردار هستند. در این قسمت به معرفی 6 مدل از انواع درب‌های شیشه‌ای پرکاربرد خواهیم پرداخت. که بر اساس آن  و همچنین بر اساس قیمت درب شیشه‌ای دستی می‌توان تصمیم گرفت که کدام درب برای فضای منزل یا محل کار هر شخص مناسب است.

  1. درب شیشه‌ای تک لولایی دستی: سنتی‌ترین نوع درب‌های شیشه‌ای، درب‌های تک لولایی هستند. در این درب‌ها از یک سمت لولایی چرخان وجود دارد. و می‌تواند درب را به سمت داخل یا خارج باز کند. این درب‌ها کاربردهای گسترده‌ای دارند و می‌توانند به عنوان درب داخلی یا خارجی مورد استفاده قرار گیرند. درب‌های لولایی در اندازه‌های مختلفی وجود دارند، اما قاب و لولاهای سازه‌ای باید بتوانند وزن درب را هنگام باز بودن تحمل کنند.
  2. درب شیشه‌ای فرانسوی: درب‌های فرانسوی در اصل یک جفت درب تک لولایی هستند .که از کنار یکدیگر باز می‌شوند.به طور سنتی، آنها از چندین صفحه شیشه‌ای و قاب چوبی تشکیل شده‌اند .و به داخل چرخش می‌کنند. درب‌های شیشه‌ای فرانسوی نیز از انواع درب‌های شیشه‌ای دستی محسوب می‌شوند.
  3. درب شیشه‌ای ریلی دستی: بر خلاف درب‌های شیشه‌ای لولایی که توسط لولا باز و بسته می‌شوند، درب‌های شیشه‌ای ریلی بر روی یک ریل حرکت می‌کنند. نحوه باز و بسته کردن این نوع درب‌ها بسیار ساده است، اما در بسیاری از موارد افراد این نوع درب‌ها را با درب‌های لولایی اشتباه می‌گیرند. و با کشیدن آن ممکن است باعث خراب شدن درب شوند.
  4. درب‌های محوری: درهای محوری دارای لولاهایی هستند که در بالا و پایین درب نصب شده‌اند. اغلب در یک نقطه مرکزی یا خارج از مرکز قرار دارند. درهای محوری می‌توانند تک یا چندگانه باشند.
  5. درب‌های کشویی دستی: درهای شیشه‌ای کشویی به جای اینکه به داخل یا خارج باز شوند، به صورت پهلو باز می‌شوند. و در کنار صفحه شیشه‌ای دیگر یا چارچوب خانه سر می‌خورند.درب‌های کشویی امکان ایجاد دیوارهای شیشه‌ای گسترده را برای به حداکثر رساندن نماها فراهم می‌کنند و انتقال بین فضاهای داخلی و خارجی را ایجاد می‌کنند.
  6. درب‌های پشت به پشت: این درب‌ها مانند درهای کشویی به نظر می‌رسند، اما شامل پانل‌های متحرک بیشتری هستند. آنها اغلب از دو یا چند صفحه تشکیل شده‌اند که به پشت یک صفحه ثابت یا عنصر سازه‌ای می‌لغزند. هر پانل با پانل بعدی جمع شده و قفل می‌شود و باعث سر خوردن آن می‌شود.
کاربرد درب شیشه‌ای برای ویلاها
کاربرد درب شیشه‌ای برای ویلاها

عوامل موثر بر قیمت درب شیشه‌ای دستی

همانطور که اشاره شد، درب‌های شیشه‌ای دستی توسط نیروی دست باز می‌شوند و برای باز شدن آن از اهرم‌ها و یا لولا استفاده می‌شود. اما این درب‌ها هیچگونه موتور یا سنسوری برای باز شدن به صورت خودکار ندارند. قیمت درب شیشه‌ای دستی یکی از مسائلی است که همواره مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد. برای پاسخ به این نیاز باید عنوان کرد که عوامل مختلفی بر قیمت تمام شده این درب‌ها تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال هر یک از انواع درب‌های شیشه‌ای که در قسمت قبل معرفی شدند، قیمت خاص خود را دارند. همچنین بسته به این که چه نوع شیشه‌ای برای درب انتخاب شود، قیمت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طرحی که برای شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد، متراژ و همچنین ابعاد انتخاب شده برای شیشه از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه هستند. اتصالاتی که برای قسمت دور تا دور درب مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز می‌توانند بر قیمت شیشه بسیار تاثیرگذار باشند. بر این اساس افراد با کمک مشاوران و فروشندگان این درب‌ها می‌توانند مناسب‌ترین درب را طبق بودجه خود انتخاب نمایند.

متریال‌ها و مواد مختلفی می‌توانند برای ساخت درب‌های شیشه‌ای دستی به کار گرفته شوند. به طور مثال درب‌های فرانسوی معمولا به صورت ترکیبی از چوب و شیشه ساخته می‌شوند. نوع چوبی که در ساخت اتصالات این نوع درب به کار برده می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد. و بر این اساس قیمت درب نیز متفاوت خواهد بود. همچنین شیشه مورد استفاده در ساخت درب‌های شیشه‌ای جنس متفاوتی خواهد داشت. بعضی شیشه‌ها ضخیم‌تر و قطورتر هستند در حالی که برخی دیگر بسیار نازک می‌باشند. بسته به این که شیشه برای درب چه فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، جنس آن متفاوت خواهد بود.

قیمت درب شیشه‌ای دستی تحت تاثیر عوامل مختلف متفاوت است.
قیمت درب شیشه‌ای دستی تحت تاثیر عوامل مختلف متفاوت است.

 

موارد کاربرد درب شیشه‌ای

همان طور که عنوان شد، درب‌های شیشه‌ای می‌توانند در مکان‌های مختلفی نصب شوند. در بسیاری از مواقع که افراد قصد دارند دکوراسیون قبلی محل کار یا منزل خود را تغییر دهند، با نظر طراحان داخلی از درب‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند. درب‌های شیشه‌ای می‌توانند به عنوان جایگزینی برای درب‌های چوبی یا فلزی قدیمی مورد استفاده قرار گیرند.و فضای داخلی محیط را روشن‌تر کنند. قیمت درب شیشه‌ای دستی می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلف متفاوت باشد. درب‌های شیشه‌ای امروزه کاربردهای گسترده‌ای را شامل می‌شوند. همان طور که پیدا است امروزه اغلب مغازه‌های کوچک و بزرگ در شهر از درب‌های شیشه‌ای دستی یا سکوریتی برای ورود و خروج استفاده می‌کنند. نکته‌ای که ضروری است، این است که قبل از انتخاب درب، نظر طراحان داخلی را در مورد انتخاب مناسب‌ترین نوع درب بسته به محیط جویا شد.

قیمت درب شیشه‌ای دستی در ساختمان
قیمت درب شیشه‌ای دستی در ساختمان

سخن آخر

قیمت درب شیشه‌ای دستی بر اساس عوامل مختلف تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. توجه به مکان نصب درب و همچنین میزان تردد از آن نیز جز فاکتورهای تعیین کننده در خرید درب‌های شیشه‌ای به شمار می‌روند. درب‌های شیشه‌ای دستی برای برآورده سازی نیاز کاربران در طرح‌های مختلفی ساخته و تولید می‌شوند .و به همین علت کاربران می‌توانند از بین نمونه‌های موجود در بازار مناسب‌ترین نمونه را برای ساخت سفارش دهند.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما