شیشه های سکوریتی چگونه کار می کنند؟

شیشه سکوریت خودرو

شیشه سکوریتی

خودروسازان در سال 1927 از شیشه سکوریت خودرو چند لایه ، که به آن شیشه اتومبیل نیز می گویند ، برای شیشه جلو اتومبیل استفاده کردند. حال می خواهیم بدانیم شیشه های سکوریتی چگونه کار می کنند؟ برای ساخت شیشه های سکوریتی چند لایه ، تولید کننده یک لایه نازک از پلاستیک شفاف قابل انعطاف به نام پلی وینیل بوتیرال (PVB) را بین دو یا چند قطعه شیشه فشرده می کند.

که هنگام شکستن شیشه ، آن را در جای خود نگه می دارد .و به کاهش آسیب های ناشی از شیشه  کمک می کند. همچنین نفوذ به شیشه ایمنی لمینیت در مقایسه با شیشه شیشه پنجره عادی بسیار دشوار است. “فشرده سازی که برخی از آنها می دهد ، همچنین به نگه داشتن سرنشینان در یک وسیله نقلیه کمک می کند! بانک ها از درب شیشه ای چند لایه چند لایه برای کمک به توقف گلوله ها استفاده می کنند.

شیشه سکوریت خودرو چند لایه دارای دو مزیت  دیگر است:

شیشه سکوریتی لمینت به وسیله قاب خود در برابر زمین خوردن در هنگام زلزله یا گردباد مقاومت می کند. شیشه ایمنی معتدل یک قطعه شیشه است. که با استفاده از فرایندی که گرم می شود. و سپس سریع خنک می شود . شیشه را خنک می کند تا سخت شود. فرایند تعدیل ، مقاومت شیشه را به پنج تا 10 برابر شیشه غیرمخلوط افزایش می دهد. شیشه ایمنی معتدل متفاوت از شیشه شفاف معمولی می شکند. هنگامی که شیشه سکوریت خودرو ضربه وارد می شود ، به قطعات تیز تبدیل می شود و مانند شیشه های طبیعی پنجره یا آینه نمی شکند. درعوض ، بدون لبه های تیز به قطعات کوچک سنگریزه ای تبدیل می شود. در شیشه های کناری و عقب اتومبیل استفاده می شود. در عینک نیز از این شیشه ها استفاده می شود. که با استفاده از یک فرآیند شیمیایی معتدل شده است.

شیشه سکوریت موارد زیر قابل استفاده است:

اگر از عینک آفتابی دو قطبی استفاده می کنید می توانید در یک روز آفتابی شیشه سکوریت خودرو را در شیشه اتومبیل مشاهده کنید. سر خود را 90 درجه بچرخانید. و یک الگوی متقارن را در لیوان ایجاد شده در طی فرآیند مشاهده خواهید کرد.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما