درب شیشه ای

درب شیشه ای – ویژگی و کاربرد درب هایی از جنس شیشه

درب شیشه ای

شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که روزی درب های چوبی و آهنی از رده خارج شوند .و جای خود را به درب شیشه ای بدهند . ولی امروزه به هر جا که نگاه می کنید انواع مختلفی از این مدل از درب ها را می بینید. درب ورودی ادارات ، دربهای شیشه ای مغازه، رستوران ها ، بانک ها و … ، جنسی از شیشه را برگزیده اند .

درب های هر چند مقاومت کمتری نسبت به درب های آهنی دارند. اما وزن کمتر و زیبایی بیشترشان گوی سبقت را از رفیق قدیمی شان ربوده است . تنوع بسیار این درب ها باعث شده تا دست هر معماری را در انتخاب بار بگذارند .

چه در حال طراحی مجدد خانه خود باشید و چه بخواهید چند مورد را در خانه تغییر دهید ، درب ها مهره های اصلی بازی  هستند.  آنها نقش مهمی در طراحی داخلی و خارجی دارند. درب ها از اجزای دیگری که در خانه وجود دارند مهم تر هستند. آنها اساساً به دو دسته اصلی تقسیم می شوند ، یعنی داخلی و خارجی. آگاهی از تفاوت ها و شباهت های بین درب های داخلی و خارجی باعث می شود تا ویژگی هر دو را درک کنید ، تا تصمیمی کاملاً آگاهانه بگیرید.

تفاوت بین درب داخلی و خارجی

درهای خارجی معمولاً درهایی هستند که به عنوان درب ورودی ساختمان که می تواند دربهای شیشه ای معمولی یا شیشه سکوریت باشد، استفاده می شوند. آنها قوی هستند و می توانند در برابر مشکلات محیط خارجی مقاومت کنند. از طرف دیگر درهای داخلی نسبت به هوای بیرون حساسیت بیشتری دارند. از آنها به عنوان درب ورودی اتاق ها یا به عنوان دهانه ای برای پاسیو ، بالکن و … استفاده می شود.

درب های خارجی از آنجا که ورودی اصلی به خانه هستند، ایمنی را ایجاد می کنند. درب های خارجی نیز برای نگهداری برای مدت زمان طولانی درمان می شوند و بیشتر از چوب ساخته می شوند. درب های داخل خانه دارای مواد مختلفی هستند و به طور کلی خرید آنها ارزان تر است.این دربها را نیز می توان به عنوان دربهای شیشه ای راه پله نیز استفاده نمود.

درب شیشه ایدرب شیشه ای

درب شیشه‌ای راه پله در برابر حرارت بسیار مقاوم می‌باشد
راه پله شیشه ای

انواع درب شیشه ای


درب شیشه ای اتوماتیک(automatic glass door)

درب اتوماتیک  ، یکی از راه‌های مؤثر برای بهینه مصرف کردن انرژی است . با تنظیم اپراتور این مدل از درب های شیشه‌ ای، می‌توان میزان بازشوی لت‌ها را تغییر داد. و همین‌طور درب اتومات شیشه‌ ای به محل مورد نظر زیبایی می‌بخشد .

نام درب  شیشه سکوریت اتوماتیک، به ‌درستی نشان دهنده ی موجودیت آن است ؛ به معنای دربی که از جنس شیشه است و باز و بسته شدن آن به‌ طور اتوماتیک صورت می‌گیرد . بدین منظور سنسورهای حرکتی و یا حساس به وزن بر روی ان نصب می‌شود. تا عمل باز و بسته شدن درب را کنترل نماید . میزان این حساسیت هم توسط نصاب درب شیشه‌ ای برنامه‌ ریزی و تنظیم می‌شود .

به زبانی دیگر اگر بخواهیم درب شیشه ای اتوماتیک را تعریف کنیم ، می توانیم بگوییم:

به درب هایی شیشه ای اتوماتیک گفته می شود که، توسط حسگر و چشمی بالای درب باز و بسته می‌شود ، این مدل درب اتومات برای اماکن پرتردد کاربرد دارد . به عنوان مثال درب تلسکوپی .

از مهم‌ترین انواع درب شیشه ای، می‌توان به درب‌های کشویی یا اسلایدی ، تلسکوپی ، لولایی ، نیم‌دایره‌ای ، تمام گرد و تاشو اشاره کرد.

این دسته از درب ها یکی از انتخاب هایی است که نمای درب ورودی ساختمان را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار داده و در هر مکانی قابل استفاده است . مهم نیست چقدر فضا برای نصب در اختیار دارید ، زیرا تنوع درب های شیشه سکوریت اتوماتیک به شما کمک می کند. تا بیشترین استفاده را از کمترین مکان داشته باشید .

این نوع دربها می توانند انتخاب مناسبی برای مکان های عمومی از جمله ادارات ، بانک‌ها ، ویلاها ، شرکت ها  ، بیمارستان ها ، مراکز توانبخشی ، فروشگاه ها ، مغازه‌ها ، مراکز کنفرانس و ساختمان های نمایشگاهی باشند. و در کل در مکان هایی که پرتردد هستند کمک شایانی به ترافیک انسانی می کنند .و همچنین باعث بهینه سازی مصرف انرژی می شود .

درب شیشه ای کشویی دستی (sliding glass door)

درب های کشویی از بین انواع مختلف دربها ، مقدار سبک خانه شما را بسیار بالا می برند. آنها به صورت افقی باز می شوند و برای اهداف داخلی و خارجی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از انواع درب های کشویی برای نصب درب کمد یا دستشویی ها بسیار مناسب هستند. عملکرد آنها در مکانهای کوچکتر کاملاً خوب است و با فشار دادن درب به یک طرف می توان آنها را باز کرد. این درب های کشویی را می توان از چوب یا شیشه ساخت.

نصب و بازکردن آنها آسان است ، آهنگ هایی که در بالا و پایین در قرار گرفته اند. یکی از ارزان ترین گزینه ها ، این درب ها به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

درب های کشویی همچنین برای فضاهای کوچکتر و و یا کسانی که نمی خواهند دربها فضای زیادی را اشغال کنند مناسب هستند.

درب شیشه ای لولایی (swing glass door)

درب  لولایی ، یکی از انواع مختلف درب شیشه ای است. که اتصال و مهار شدن آن به وسیله لولا می باشد . باز و بسته درب توسط همین لولاها صورت می پذیرد . درب لولایی شیشه ای برخلاف درب کشویی شیشه ای دستی فضای بیشتری را برای باز و بسته شدن اشغال می نمایند . به همین دلیل درب لولایی برای مکان های بزرگ که دارای فضای بیشتری برای باز و بسته شدن دارند ، استفاده می شود .

نصب درب شیشه ای از جنس مقاوم و ایمن است تا طول عمر استفاده از درب به بالاترین حد خود برسد . به همین دلیل از شیشه سکوریت نشکن استفاده می کنند که مقاومت بالایی دارد . درب  لولایی شیشه ای که به اصطلاح درب پروانه ای هم اطلاق می شود در هر نوعی که باشد دارای ویژگی‌های مشترکی است که مختصر به توضیح آن می ‌پردازیم .

درب لولایی به این صورت است که عرضی که برای درب در نظر گرفته شده تماماً عرض مفید است. و کامل باز می‌شود .برای هر ارتفاعی استفاده می‌شود و بنابراین بیشتر اماکن تجاری و فروشگاه‌های بزرگ از این نوع درب استفاده می‌کند .درب های  لولایی شیشه ای به دلیل سهولت در باز و بسته شدن نسبت به درب‌  کشویی معمولاً طرفداران بیشتری دارد .

درب لولایی و به‌ ویژه درب لولایی از جنس شیشه فریم دار دارای استحکام بالایی نسبت به سایر درب‌ها است. به همین دلیل برای اماکن پرتردد از این نوع درب بیشتر استفاده می‌شود .

درب شیشه ای لولاییدرب لولایی شیشه ای

درب شیشه ای توکار

درب توکار به دربهایی گفته می شوند که یراق آنها پنهان است. این یراق به صورت توکار در سقف و دیوارها کار گذاری شده است.درب توکار  را می توان به صورت ریلی ، کشویی و اسپایدری نیز به کار برد.

درب ریلی (glass door rail)

درب ریلی شیشه ای بهترین گزینه برای  ملک تجاری شما است. ظاهری مدرن و زیبایی شناختی بی نظیر است. همچنین تمام مزایای سنتی داشتن ریل را فراهم می کند. این گزینه مقرون به صرفه و مقرون به صرفه و مقرون به صرفه به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از علاقه مندان به مصرف کننده است ، درب های از جنس شیشه شده است.

ریل های منحصر به فرد این درب ها  تنها ریل درب لعاب خشک است که امروزه برای درب های از جنس شیشه بدون قاب به کار می رود. این طراحی امکان نصب ساده ، تمیز و آسان را فراهم می کند. همه درب های ریلی اکثر سخت افزارهای درب های از جنس شیشه  را در خود جای داده و دارای سه پروفیل و اتمام های متعدد برای تکمیل انواع برنامه های ابتکاری طراحی است.

درب شیشه ای ریلیدرب  ریلی شیشه ای

درب اسپایدری (spider glass door)

ظاهر خارجی این نوع درب شیشه ای کاملاً شفاف و بدون فریم  است. در دسترس برای واحدهای شیشه یکپارچه و عایق موجود با استفاده از چند لایه  بدون سوراخ شدن سطح خارجی می باشد. آزادی طراحی برای وسایل مکانیکی کوچک و شسته و رفته متناسب با اهداف زیبایی شناسی در ساخت درب اسپایدری به کار می رود. تمام شیشه ها کاملاً معتدل و گرما خورده و از ایمنی (سکوریت ) و قابل اطمینان هستند. سیستم شیشه اسپایدری از S K Glazing Pvt. Ltd. مفهوم طراحی را برای درب داخلی و خارجی با حداکثر شفافیت ارائه می دهد. انعطاف پذیری طراحی برای پارتیشن بندی متناسب با هر معماری داخلی در دسترس است.

درب شیشه ای اسپایدریدرب های اسپایدری شیشه ای

کرکره شیشه ای

پلی کربنات در صنعت به عنوان فولاد پلاستیکی نیز شناخته می شود. به گونه ای که حتی با چکش و پتک هم قابل شکستن نمی باشد . کرکره شفاف را با نام نانوکامپوزیت نیز می شناسند. و به نوعی می توان گفت به عنوان مدلی از درب های شیشه ای هم از آن یاد می شود. امروزه این نوع کرکره شیشه ای به صورت گسترده ای در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. و چند سالی است که در کشور عزیزمان ایران  نیز از استقبال چشم گیری برخوردار شده است .

کرکره شیشه ای یا کرکره پلی کربنات معمولاً جهت اماکنی نظیر بانکها و صرافی ها که از نظر امنیتی نیاز است.

در هنگام شب داخل آنها رویت شود کاربرد دارد . کرکره شیشه ای علاوه  بر عبور نور ، در مقایسه با سایر کرکره اتوماتیک بیشترین ضریب ایمنی در برابر سرقت را دارا و انواع مختلف آن دارای تائیدیه امنیتی از پلیس پیشگیری نیروی انتظامی می باشد .

این تیغه ها ، تیغه شفاف نیز نامیده می شوند که از مواد پلی کربنات و از مقاوم ترین پلیمر ساخته شده و با مقاومت مکانیکی بسیار بالا می باشد. جهت استحکام بیشتر این تیغه ها در میان فواصل آن ها از لوله های استیل یا آلومینیوم استفاده می شود که امنیت را دو چندان می کند.

به علت خاصیت ضد شعله ور شدن پلی کربنات ، در مقابل آتش مقاومت بسیار بالایی دارد و از سرایت آتش جلوگیری می کند . تیغه های پلی کربنات (تیغه شفاف) خاصیت ضد اشعه ماوراء بنفش را نیز دارا می باشند .

به طور کلی اگر اینگونه درب ها را نسل جدید درب های گذشته بنامیم سخن درستی گفته ایم . انها عضو جدا نشدنی زندگی ما شده اند .و در بسیاری از مواقع به سهولت زندگی انسان کمک بسیاری می کنند .

قیمت درب شیشه ایانواع درب از جنس شیشه

موارد استفاده درب شیشه سکوریت

دربهای شیشه سکوریت را می توان در مراکز تجاری ، مسکونی ، و فروشگاهها اجرا کرد. دربهای از جنس شیشه به دلیل انعطاف پذیری در مدل دارای کاربردهای مختلف در مکان های مختلف می باشد.

درب ورودی منزل شیشه ای

درب ورودی منزل شیشه ای نمونه های مختلفی دارد.درب ورودی را می توان تمام شیشه و یا چوبی انتخاب کرد.این شیشه ها به عنوان پارتیشن شیشه ای و یا اینکه نورگیر مورد استفاده است.دربهای شیشه ای خانه می تواند رو به منظره حیاطی سرسبز باشد که چشم انداز زیبایی را برای بیننده ایجاد کند.

انتخاب درب کشوییدرب ورودی منزل شیشه ای

درب ورودی شیشه ای

دربهای شیشه ای ورودی ساختمان  که معمولا بلند هستند.و جلوه ایی بسیار زیبا دارد که این درب ها را می توان در ورودی ویلا و ورودی لابی نیز استفاده کرد.درب ورودی نمایانگر دکوراسیون داخلی شما نیز هست پس لازم است در انتخاب آن سلیقه به خرج دهید.

دربهای شیشه ای حمام و سرویس بهداشتی

درب حمام و سرویس بهداشتی را اگر شیشه ای انتخاب می کنید معمولا باید طرح دار یا مات انتخاب کنید. شیشه به کار رفته در این درب ها شیشه سکوریت است که ایمنی بسیار بالایی دارد.و ظاهری لوکس و خواستنی به منزل شما می دهد.

از کاربردهای شیشه‌های سکوریتشیشه سکوریت حمام و سرویس بهداشتی

مزایا:

  • به راحتی قابل شستشو است
  • عایق بسیار خوب
  • رنگ شیشه ها متنوع است
  • مدل ها قابل انعطاف است
  • شفافیت و کیفیت بالا

قیمت درب شیشه ای

دربهای شیشه ای برخلاف درب های اتوماتیک بدون موتور و با دست کار می کنند.موارد استفاده دربهای شیشه ای ساده در مکان های کم رفت و آمد است.که در انواع مختلفی که در بالا ذکر شد وجود دارد.حال می خواهیم موارد مهم و تاثیر گذار در قیمت دربهای شیشه ای دستی را بررسی کنیم.
  • نوع شیشه استفاده شده در درب
  • طرح استفاده شده برای شیشه (طرح دار، ساده ، دودی و…)
  • ابعاد شیشه استفاده شده
  • یراق استفاده شده

این عوامل تاثیر مستقیم در قیمت نهایی این درب ها دارد.برای کارشناسی و بررسی قیمت درب شیشه ای با دورال در تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

ما در این مقاله سعی کردیم بیشتر نکات موجود در مورد انواع مختلف درب شیشه ای را برای شما بیان کنیم. و هر کدام را به طور جامع و کامل توضیح دهیم. تا شما بتوانید با اطلاعات بیشتری برای انتخاب این درب ها اقدام کنید.جهت خرید این درب ها یا هرگونه سوال با دورال در تماس بگیرید.

 

اطلاعات تماس دورال در:

آدرس شرکت:
تهران ، منطقه 22 ، شهرک گلستان ، خیابان سروستان 9 ، پلاک 89 ، واحد 3
آدرس کارخانه:
جاده قدیم کرج ، سه راه شهریار، شهرک صنعتی گلگون، روبه روی نگهبانی پلاک1
ایمیل:
dooraldoor.ir@gmail.com
تلفن تماس:

02144157791-2
موبایل:

5347 512 0912 – 5693 843 0912 – 1451 511 0912

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما