درب‌های شیشه‌ای به شکل خانه یا اداره جانی تازه می‌بخشند.

درب شیشه‌ای ورودی ساختمان در دنیای مدرن

جایگاه درب‌های شیشه‌ای در دنیای مدرن

امروزه برای درب شیشه‌ای ورودی ساختمان جایگاه ویژه ای قائل هستیم. مانند اهمیتی که به نمای خارجی و نوع معماری ساختمان می‌دهیم. در اولین نگاه به درب ورودی ساختمان و لابی می‌توان به رویدادها و دکوراسیون داخلی آن پی برد. در ساختمان‌های مدرن و لوکس به این موارد توجه ویژه‌ای شده‌ است .در سال‌های اخیر برای ساخت درب شیشه‌ای ورودی ساختمان از شیشه‌های استین گلاس استفاده می‌شد. که ‌این شیشه‌ها بسیار مورد توجه مشتریان سخت‌پسند قرار گرفتند. در سال‌های گذشته این محصولات شیشه‌‌ای در ابعاد معین و طرح‌هایی که به‌ صورت از پیش تعیین شده بود ساخته می‌شد. شیشه‌های استین‌گلس با توجه به نیاز مشتری و تقاضای این  محصول  توسط وارد‌کنندگان عرضه می‌شد.

بومی سازی درب‌های شیشه‌ای در ایران

چند شرکت ایرانی با کمک مهندسان خبرۀ ی خود  بیش از ۵ سال است که  به تولید درب شیشه‌ای ورودی ساختمان می‌پردازند. تولید داخلی این محصولات شیشه‌ای ‌برای مشتریان خود تنوع بسیاری فراهم آورده است. زمان نصب و اجرای این شیشه‌ها  5 الی 20 روز کاری می‌باشد. این شرکت‌های ایرانی تولیدکننده‌ی انواع مختلف درب شیشه‌ای شیشه سکوریت اتوماتیک و درب‌لابی هستند. از محبوب‌ترین و پرکاربرد‌ترین طرح‌های این شیشه‌ها می‌توان از استیندگلس و تیفانی نام برد.

درب های شیشه ای در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
درب های شیشه ای در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

شیشه‌های استیندگلس

این محصولات شیشه‌ای پرطرفدار در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. از این شیشه‌ها جهت ساخت درب شیشه‌ای ورودی ساختمان استفاده می‌شود. مدت زمان آشنایی مشتریان با شیشه‌های تیفانی و استیندگلس خیلی کم است. در این مدت زمان کم استفاده از شیشه‌های استیندگلس بیش از پیش رواج یافته ‌است. پیش بینی می‌شود استفاده از این محصولات شیشه‌ای در ساخت درب‌های ورودی ساختمان ولابی بیشتر شود. در ایران از شیشه‌های استیندگلس بیشتر در ساخت درب‌های ورودی لابی استفاده می‌شود. این شیشه‌های مدرن در موارد دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از شیشه‌های استیند‌گلس برای ساخت پنجره و جدا کننده‌هایی مانند پاراوان و یا سقف‌های نورگیر شیشه‌ای  استفاده  می‌‌شود. از محصولات شیشه‌ای تخصصی و شیشه سکوریت اتوماتیک شرکت‌های ایرانی  برای ساخت گنبد‌های شیشه‌ای استین‌گلس به صورت سقف کاذب شیشه‌ای و یا  شیشۀ نورگیر تخت استفاده می‌شود.

انواع درب شیشه‌ای ورودی ساختمان

شیشه‌ای ورودی ساختمان  انواع و  مدل‌های متفاوتی دارد. مانند : شیشه‌های شفاف، قوسی شکل، مشجّر . مدل‌های دیگر این محصولات عبارت‌اند از: درب  ورودی شیشه ای تزئینی، درب با شیشه‌ی عمودی، درب بصورت  ترکیب شیشه و فلز، درب شیشه‌ای و منحنی.

تمامی طرح‌ها قابل سفارش و اجرا هستند. از شیشه‌های استین گلس بیشتر برای ساخت درب شیشه ای ورودی ساختمان و لابی  استفاده می‌شود.شیشه‌های درب ورودی طرح مینیمال  به صورت درب چرخشی هم می‌تواند باشد.  این محصولات  علاوه بر ورودی ساختمان، کاربرد پنجره‌ی سراسری هم دارد. این گونه  درب‌های شیشه‌ای چرخشی می‌تواند برای زیباتر جلوه داده شکل خانه  به سمت منظرۀ حیاط هم قرار بگیرد.  معمولاً از درب‌های بزرگ شیشه‌ای در ورودی ساختمان‌های ویلایی و بزرگ نصب می‌شود.

در ساخت درب‌های شیشه ای از موادی همچون، شیشه، چوب و غیره استفاده می‌شود.
در ساخت درب‌های شیشه ای از موادی همچون، شیشه، چوب و غیره استفاده می‌شود.

درب‌های اتوماتیک و غیر اتوماتیک

درب شیشه‌ای ساختمان‌ها در اغلب موارد به عنوان درب اصلی کاربرد  ندارند. این درب‌ها در فضای میانی قرار دارند.درب شیشه‌ای ورودی ساختمان  به صورت مدل تاشو هم وجود دارد. مدل شیشه‌ای  تاشوی  درب  ورودی برای ساختمان‌هایی که فضای محدودی  دارند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. شکل ساختاری  درب‌های شیشه‌ای تاشو مانند، درب‌های اتوماتیک لولایی است. تنها تفاوت میان این دو درب این است که هر لت به دو بخش تقسیم می‌شود که به یکدیگر متصل‌ هستند.

طرح دیگر درب شیشه‌ای ورودی ساختمان به صورت شیشه سکوریت اتوماتیک یا تلسکوپی است. این درب‌های تلسکوپی به صورت خطی باز بسته می‌شوند. این درب‌های تلسکوپی در فضاهایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند که قرار است عرض بیشتری را پوشش دهند. میزان قیمت درب شیشه‌ای ورودی ساختمان به موارد متفاوتی بستگی دارد  مثل : پهنای درب ، نوع ساختمان و غیره.  از موارد مهم دیگر در قیمت‌گذاری این طرح‌ها می‌توان به شکل، نوع و توان موتور آن اشاره کرد. درب‌های  شیشه‌ای  به شکل منحنی گران‌تر از بقیه‌ی انواع این درها هستند.  درب شیشه‌ای ساده و معمولی ساختار و ظاهری ساده دارند.  شیشۀ این درب‌های ساده بر حسب نیاز و سلیقه‌ی مخاطب و فضای مد نظر می‌تواند ساده، معمولی و یا از نوع شیشه‌ی سکوریت باشد.

درب های ریلی در تلاش برای کمک به مصرف بهینۀ انرژی هستند
درب های ریلی در تلاش برای کمک به مصرف بهینۀ انرژی هستند

 

درب شیشه‌ای ریلی ورودی ساختمان

یک پیشنهاد مناسب برای اتفاقی نو در خانه

درب‌های شیشه‌ای در سایزها و انواع متناسب با تقاضا و کاربرد‌های مختلف تولید می‌شود.  هریک از این محصولات شیشه‌ای قیمت‌های متفاوتی دارند. در بازار، درب شیشه‌ای ساده را به نام درب غیر اتوماتیک هم می‌شناسند.  این درب‌های ساده به دو صورت لولایی و یا کشویی با کمک دست باز و بسته می‌شوند.

این درب‌های شیشه‌ای برای افرادی که  متقاضی درب‌های ریلی هستند هم پیشنهاد می‌شود.  احتمالاً هزینه‌ی نصب درب‌های شیشه سکوریت اتوماتیک از درب‌های ساده گران‌تر است.  در مدت طولانی می‌توان گفت: درب‌های اتوماتیک از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است. درب اتوماتیک به طور خودکار بسته می‌شود. این نوع درب‌های اتوماتیکی  مانند، نمونه‌های ساده باز نمی‌مانند.  این امتیاز درب‌های اتوماتیک در فصول سرد سال است که  مانع از خروج هوای گرم و ورود هوای سرد به ساختمان می‌شود.  این امر باعث مصرف بهینۀ انرژی در طولانی مدت می‌شود.

درب ورودی ساختمان‌ها و لابی

امروزه در همه‌ی نقاط دنیا از جمله کشور ما ایران از انواع شیشه‌های استین‌گلس و تیفانی برای ساخت درب ورودی ساختمان‌ها و لابی  استفاده می‌شود. در چندسال اخیر از این محصولات شیشه‌ای برای زیبایی و همچنین کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های مدرن و لوکس استفاده می‌کنند. با دستیابی به تولید داخلی این شیشه‌ها با کمک مهندسان چیره‌دست و خبره برای مشتریان تنوع بسیار فراهم آمده است. این محصولات شیشه‌‌ای متنوع هستند و طراحی‌های متفاوتی دارند. درب شیشه‌ای ورودی ساختمان در انواع گوناگون ساخته می‌شوند.

این درب‌های شیشه‌ای مختلف کابردهای مختلفی هم دارند. این شیشه‌ها در انواعی چون: مشجر، قوسی، شفاف وغیره ساخته می‌شوند. از انواع درب‌های شیشه‌ای می‌توان به نوع ریلی آن اشاره کرد. عیب این درب‌های شیشه‌ای ریلی هزینه بر بودن آن‌ها نسبت به انوع ساده است. درب‌های ریلی به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند که این امتیاز نسبت به درب‌های ساده بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

امتیاز ما

مقالات اخیر

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما