درب شیشه‌ای ریلی ظاهری زیبا به خانه شما می‌بخشد و همچنین باعث افزایش نور ورودی به منزل شما خواهد شد.

درب ریلی شیشه‌ای-معرفی و اجزای تشکیل دهنده آن

درب شیشه ای
درب‌های ریلی شیشه‌ای امروزه جای بسیاری از حفاظ‌های منازل از جمله حفاظ‌هایی با جنس چوب، آهن و غیره را گرفته‌اند.
درب‌های ریلی شیشه‌ای امروزه جای بسیاری از حفاظ‌های منازل از جمله حفاظ‌هایی با جنس چوب، آهن و غیره را گرفته‌اند.

هرآن چیزی که باید درباره درب ریلی شیشه‌ای بدانید

درب ریلی شیشه‌ای ساخته شده توسط آخرین متدهای روز موجود در جهان می‌باشد.  و در مکان‌هایی همچون مراکز درمانی، تفریحی، عمومی، هتل، و غیره کاربرد دارند. طراحی سیستم این نوع از درب‌ها بسیار خاص و منحصر به فرد می‌باشد. استفاده از این درب‌ها به نمای خارجی ساختمان جلوه‌ای زیبا و مدرن می‌بخشد. مکانیسم باز و بسته شدن آن‌ها به صورت ریلی است. مقطعی از ریل که قابلیت عوض کردن دارد، از جنس استیل مقاوم در برابر خش و یا از جنس آلومینیوم همراه با پلاستیک گیرنده صدا می‌باشد. همچنین می‌توان گفت مکانیسم این درب‌ها توانایی حمل لت‌های درب با انواع وزن‌های متفاوت را دارد.

این نوع از درب‌ها کلید چند وضعیتی دارند که به صورت ال سی دی و یا سوئیچ کار می‌کنند. و طبق سلیقه خود می‌توانید یکی از این کلیدها را انتخاب نمائید. درب ریلی شیشه‌ای دارای غلطک‌هایی با روکشی از جنس رزین می‌باشد. که این جنس از روکش آن‌ها باعث عمر طولانی‌تر و حرکت روان غلطک‌ها می‌شود. این نوع از درب‌ها دارای مکانیسم اعلام هشدار نیز می‌باشندکه در موارد ایجاد خطر افراد را با خبر می‌کند و هوشیار می‌سازد.

برای نصب درب ریلی شیشه‌ای باید از یراق آلات مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا مسیر حرکت درب با مشکل رو به رو نشود.
برای نصب درب ریلی شیشه‌ای باید از یراق آلات مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا مسیر حرکت درب با مشکل رو به رو نشود.

معرفی یراق آلات در مکانیسم این نوع از درب‌ها

یکی از یراق آلات ضروری و مهم برای مکانیسم باز و بسته شدن درب‌ ریلی شیشه‌ای، ریل مخصوص به شیشه سکوریت می‌باشد. این ریل‌ها در انوع مختلف در بازار موجود هستند. تمامی یراق آلات درب ریلی شیشه‌ای قبل از نصب بر روی شیشه قرار داده می‌شود و در نهایت تمامی اجزا به عنوان یک کل یکپارچه قرار خواهند گرفت و در نهایت می‌توان آن را در محل مد نظر نصب کرد. هر چه قدر که کیفیت یراق بهتر و مرغوب‌تر باشد بالطبع قیمت بیش‌تری نیز خواهد داشت. توجه داشته باشید مواردی همچون تعداد و طول درب، بر قیمت ریل شیشه سکوریت اثر می‌گذارد. اگر در داخل درب از فریم استفاده شود قیمت ریل نیز افزایش خواهد داشت. انواع ریل‌های موجود تحت عنوان یراق آلات درب ریلی شیشه‌ای عبارتند از:

ریل به نام فکی

ریل مدل اسپایدری

ریل مخصوص شیشه

بررسی نکات حائز اهمیت درباره درب ریلی شیشه‌ای بالکن

امروزه با روی کار آمدن درب‌ ریلی شیشه‌ای دیگر کم‌تر از مواردی همچون درب‌های لولایی استفاده می‌شود. با استفاده از این درب‌ها فضای زیادی در اختیار شما خواهد بود و می‌توان گفت افزایش افق دید را برای شما فراهم می‌آورند. با نصب این درب‌ها نور بیش‌تری به داخل خانه ورود پیدا می‌کند. این درب‌ها می‌توانند صدای ورودی را تا تقریباً 8/12 دسی بل کم کنند. همچنین  موارد استفاده از نرده‌های فلزی، چوبی، آهنی و غیره را جهت حفاظت از بالکن کنار زده و خود جایگزین موارد ذکر شده قرار گرفته است. درب‌های شیشه‌ای ریلی بالکن نمایی زیبا و مدرن به تراس و یا پاسیوی شما می‌بخشد. این درب‌ها مکانیسم خودکار ندارند و با کمک حرکت دست بر روی مسیر ریلی باز و بسته می‌شوند.

درب‌ ریلی شیشه‌ای در فریم‌های گوناگون و متنوع در بازار ارائه می‌شوند که این فریم‌ها عبارتند از:

فریم از جنس فایبر گلس: این نوع فریم در برابر شرایط جوی متفاوت استقامت زیادی نشان می‌دهد.

فریم از جنس آلومینیوم: این فریم بسیار نازک بوده و در برابر مواردی همچون زنگ زدگی و موارد مشابه مقاومت خود را حفظ می‌نماید همچنین از مواد بازیافتی تولید شده و دوست دار محیط زیست و طبیعت می‌باشد.

فریم از جنس فولاد: این نوع فریم از موارد ذکر شده سنگین وزن‌تر می‌باشد و همچنین فولاد استفاده شده در آن ضد زنگ است و  مقاومت بالایی در برابر رطوبت از خود نشان می‌دهد. تمامی نکات و توضیحات ارائه شده درباره معرفی درب‌ ریلی شیشه‌ای می‌باشد.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما