درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ظاهری زیبا و شیک به ساختمان‌ها می‌بخشند.

درب برقی شیشه‌ای و هر آنچه درمورد آن باید بدانید

درب برقی

مقدمه

امروزه شاهد حضور درب‌های اتوماتیک در مکان‌های بسیاری هستیم. بانک‌ها، فروشگاه‌‌ها، مراکز خرید، اداره‌ها و غیره، همگی دارای درب‌های اتوماتیک برای ورود و خروج افراد هستند. درب برقی شیشه‌ای علاوه بر زیبایی و ظاهر مدرنی که به فضا می‌بخشد. رفت و آمد افراد را نیز ساده‌تر می‌کند. باز کردن درب‌های کشویی و دستی، ممکن است برای افراد مسن و یا ضعیف و بیمار، کار چندان ساده‌ای نباشد. به علاوه با وجود ویروس کرونا و در نظر داشتن این مورد که دستگیره درب‌ها می‌تواند بسیار آلوده باشد، لذا درب‌های اتوماتیک امن‌تر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق‌تر این درب‌ها، انواع آن‏ها و نکاتی در رابطه با خرید آن‏ها بپردازیم.

در مورد درب برقی شیشه‌ای بیشتر بدانیم

به طور کلی درب‌های برقی یا اتوماتیک، به درب‌هایی گفته می‌شود که دارای سنسور یا همان چشمی‌های حساس به حرکت، نور و کنترل از راه دور هستند. و با استفاده از آن‏ها باز یا بسته می‌شوند. درب‌های برقی شیشه‌ای، درب‌های اتوماتیکی هستند. که مواد اصلی سازنده آن‏ها شیشه است. این درب‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند که در ادامه به معرفی و توضیح هر یک از آن‏ها می‌پردازیم.

-درب سوئینگ یا جک‌دار

ظاهر درب برقی شیشه‌ای سوئینگ همانند درب‌های لولایی است. با این تفاوت که آنها با برق و به صورت خودکار کار می‌کنند. این درب‌ها دارای بازوهای الکترومکانیکی هستند که بر روی یک یا دو لنگه درب قرار گرفته و حرکت می‌کنند. همچنین به این دلیل که آن‏ها به راحتی و به طور کامل جمع می‌شوند. برای ساختمان‌هایی با دهانه ورودی کوچک بسیار مناسب هستند.

از درب‌های برقی شیشه‌ای در بیمارستان‌ها نیز استفاده می‌شود.
از درب‌های برقی شیشه‌ای در بیمارستان‌ها نیز استفاده می‌شود.

-درب برقی کشویی

این مدل را حتما در مکان‌های زیادی از جمله بانک‌ها، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های تجاری و غیره دیده‌اید. همانطور که از نامش پیداست، این مدل درب برقی، به صورت کشویی و با استفاده از سنسورهای حرکتی باز و بسته می‌شود.

-درب برقی تلسکوپی

این درب‌ها ظاهر و مکانیزم عملکردی مانند درب‌های برقی کشویی دارند. تنها تفاوت آن‏ها این است که درب‌های تلسکوپی معمولا در دو یا چهار طرف، بر روی هم، باز و بسته می‌شوند. این مدل درب‌ها نیز برای ورودی‌های کوچک مناسب بوده و عایق صدا و گرد و غبار هستند. آن‏ها همچنین حرکت روان‌تری داشته و در مصرف انرژی نیز بسیار بهینه هستند.

-درب برقی منحنی

درب برقی شیشه‌ای منحنی معمولا ساختاری نیمه گرد و یا تمام گرد دارد. این نوع درب‌ها ظاهر بسیار زیبا و مدرنی داشته و عموما در بیمارستان‌ها، هتل‌ها و سایر ساختمان‌های لوکس و ویژه بکار می‌روند.

نکاتی در رابطه با خرید درب برقی

-چه نوع دربی مناسب است

به طور کلی درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک برای استفاده در مکان‌های پرازدحام و پرتردد بسیار مناسب هستند، زیرا باعث ایجاد تراکم و ترافیک جمعیتی نمی‌شوند. برای ساختمان‌ها و مکان‌‌هایی که به صورت شبانه روزی و زیاد رفت و آمد دارند، درب‌های برقی تلسکوپی پیشنهاد می‌شوند. درب‌های برقی سوئینگ اما بیشتر مناسب ورودی‌هایی است که در گوشه ساختمان قرار داشته باشند. درب‌های منحنی را نیز، همانطور که گفته شد، به دلیل ظاهر مدرنی که دارد، می‌توانید در ساختمان‌های مختلفی از جمله بیمارستان، هتل و غیره استفاده کنید.

-ابعاد درب اتوماتیک شیشه‌ای

ابعاد درب اتوماتیک شیشه‌ای از مواردی است که هنگام خرید این نوع درب‌ها باید بسیار به آن دقت کنید. حتما توجه داشته باشید که ابعاد درب مورد نظر، کاملا با ابعاد چهارچوب ورودی که مد نظر شماست، مطابقت داشته باشد. هرگونه خطا در ابعاد درب برقی شیشه‌ای، می‌تواند موجب ناکارآمدی آن و همچنین بهم ریختگی ظاهر آن شود. برای راحتی بیشتر، می‌توانید از کارشناسان این حوزه درخواست کنید تا در رابطه با اندازه درب، به شما مشاوره دهند.

-ابعاد درب شیشه سکوریت

در انتخاب ابعاد درب شیشه سکوریت، حتما دقت داشته باشید که مقادیر آن استاندارد باشند. البته اگر نیازمند شیشه‌های بزرگ و قطور‌تری برای ورودی خود هستید، می‌توانید همان ابعاد را سفارش دهید. لازم به ذکر است که قیمت شیشه‌ سکوریت با بزرگی آن رابطه مستقیمی دارد.

-قیمت درب شیشه‌ای دست دوم و دست اول

موارد بسیاری از جمله نوع فریم، یراق آلات، نوع شیشه، متراژ پروژه، ابعاد شیشه و غیره در تعیین قیمت درب برقی شیشه‌ای تاثیرگذار هستند. قیمت درب شیشه‌ای دست دوم نیز براساس همین معیارها تعیین می‌شود، با این تفاوت که در حدود 20 الی 30 درصد از قیمت درب‌های شیشه‌ای دست اول ارزان‌تر هستند.

درب‌های منحنی نوعی از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای هستند.
درب‌های منحنی نوعی از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای هستند.
امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما