درب اتومات – آیا فراموش کرده اید که درب اتوماتیک یک فناوری نوین است؟

درب اتومات دربی است که به طور خودکار و معمولا با سنجش رویکرد یک شخص باز می شود . درب اتوماتیک چگونه کار می کند؟ فرض کنید در یک سوپر مارکت هستید با دستانی پر از کیسه های مواد غذایی می خواهید آنجا را ترک کنید،به درب می رسید، چگونه می خواهید با آن دستها درب را باز کنید؟
در همین حین شما در حال تنظیم کردن دستان خود برای باز کردن در هستید که دربها مثل یک جادو باز می شوند.
اینجا چه خبر است؟ آیا روح یا شبه در آنجا ایستاده است . و در را برای افرادی که از سوپر مارکت خارج می شوند باز می کند؟ خیر!
آیا باور دارید که این کار علم و فناوری نوین است؟
بله این دربها که به عنوان درب خودکار  شناخته می شوند که با کمک فناوری باز و بسته می شوند و جادویی در کار نیست!
دربهای اتوماتیک با کمک سنسورها کار می کنند. سنسورها چیزها را حس می کنند. حسگرهای مختلفی وجود دارد که بیشتر آنها صدا ، نور ، فشار یا حرکت را حس می کنند.
به عنوان مثال ، بعضی از دربهای اتوماتیک در هنگام ایجاد فشار توسط حسگرها کار می کنند. این سنسورهای فشار ممکن است در یک تشک لاستیکی جلوی درب متصل شوند. و هنگامی که روی آن می روید، سنسورها سیگنال را به درهای اتوماتیک ارسال می کنند. و به این صورت درب باز می شود.
سایر درهای اتوماتیک به وسیله سنسورهای چشمی یا حرکتی کار می کنند. این سنسورها ممکن است بالای مجموعه ای از درب های اتوماتیک نصب شوند. آنها همچنین ممکن است در قاب درب ساخته شوند. هنگامی که این سنسورهای چشمی در نزدیکی خود حرکت را حس کنند . باعث می شوند که دربهای اتوماتیک باز و سپس بسته شوند. به محض نزدیک شدن به اندازه مشخص سنسورها فعال، و دربها باز خواهند شد.
درب های اتوماتیک کاربردهای بسیاری دارند، به همین دلیل می توانید آنها را در مکانهای مختلف ببینید. از سوپرمارکت ها گرفته تا فرودگاه ها و سایر ساختمان های بزرگ ، درب های اتوماتیک باعث می شوند تا رفت و آمد افراد از داخل درب ورودی ساختمان ها به خارج از خانه آسان تر شوند. و به ویژه برای افرادی که معلولیت دارند نیز بسیار مفید هستند.
درب اتومات مشابه دربهای گردان به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کنند. این نوع دربها مدت زمان باز بودنشان را محدود می کنند و در نتیجه به ساختمان کمک کند دمایش حفظ شود.
دربهای اتوماتیک برای افراد معلول جسمی بسیار مفید هستند. چه نوع دیگری از امکانات به افراد کمک می کند. تا با سهولت و امنیت بیشتری در محیط اطراف خود باشند؟ به مدرسه،دانشگاه و یا محل کار خود و مناطق دیگری که روزانه با آنها سروکار دارید، از قبیل کتابخانه و فروشگاه مواد غذایی نگاهی بیندازید. چه نوع دیگری از فناوری را می توان شناسایی کرد که به افراد معلول کمک می کند؟ به عنوان مثال ، پله برقی ها…..
مقاله درب اتومات در سایت وبرگول
امتیاز ما
,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما