سنسورهای استفاده شده در درب های اتوماتیک فروشگاهی قابیلت تشخیص دادن اجسام مختلف را دارند

درب اتوماتیک فروشگاهی و انواع آن

درب اتوماتیک
مقدمه

امروزه درمکان‌های عمومی و یا حتی در پارکینگ‌های شخصی از درب‌ اتوماتیک استفاده می‌شود.یکی از پر استفاده ترین نوع این درب‌ها،درب اتوماتیک فروشگاهی است.این وسایل بسته به نوع خود در جهت‌های مختلفی حرکت می‌کند و در انواع متنوعی ساخته می‌شود.متریالی که برای درست کردن این درب‌ها استفاده می‌شود با توجه به کاربرد درب متفاوت است و می‌تواند با درب دیگر تفاوت داشته باشد.

موارد مصرف درب اتوماتیک فروشگاهی

به طور کلی این درب‌ها استفاده گسترده ای دارند و همان‌طور که گفته شد تقریبا در تمامی مراکز عمومی و حتی برخی از مکان‌های خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.فروشگاه‌ها،بیمارستان‌ها،پارکینگ منازل،بانک‌ها و… مواردی هستند که این درب ها برای راحتی مراجعه کنندگان به کار برده می‌شوند. به طور کلی ساختار و عملکرد این درب ها پیچیده نیست اما برای نصب و راه اندازی آنها به مهارت‌های خاصی نیاز است.

این درب‌ها در مدل‌های متنوعی ساخته می‌شوند
این درب‌ها در مدل‌های متنوعی ساخته می‌شوند
عملکرد درب

درب‌های اتومات عملکرد ساده‌ای دارند این مدل از درب‌ها بر اساس سه ویژگی فنی مکانیکی،هیدرولیکی و پنوماتیکی کار می‌کنند. در نوع اول که مدل مکانیکی نام دارد،این درب‌ها به وسیله چرخ دنده‌ها به حرکت در می‌آیند.در مدل بعدی می‌توان به درب هیدرولیکی اشاره کرد، این درب‌ها به وسیله تغییر فشار سیالات و روغن کار می‌کنند. تمام این مدل از درب‌های ذکر شده کاربرد‌‌‌های خاص خودشان را دارند که باید با توجه به نوع کاربردشان از آنها استفاده کرد.

درب های اتوماتیک عملکرد ساده ای دارند
درب های اتوماتیک عملکرد ساده ای دارند
تجهیزات فنی درب

داخل درب اتوماتیک فروشگاهی نیز مانند بقیه درب‌ها از تجهیزات فنی مشابهی استفاده می‌شود.این درب‌ها از قسمت‌های مختلف الکترونیکی تشکیل شده‌اند که راه اندازی آنها باید توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود.

این درب‌ها از قطعاتی مانند موتور الکتریکی،برد الکترونیکی،ریموت،انواع حسگر‌ها و چشمی‌ها، چرخ دنده و تجهیزات امنیتی بهره می‌برند. استفاده از هر یک از این تجهیزات روی یک درب به نوع آن بستگی دارد.

تجهیزات در درب های اتوماتیک شبیه به یکدیگر هستند
تجهیزات در درب های اتوماتیک شبیه به یکدیگر هستند

 

سنسورها:این قطعات از اصلی‌ترین قطعات موجود در این درب‌ها به شمار می‌آیند.به کمک این حسگرها درب می‌تواند اجسام خارجی را تشخیص دهد و باز و بسته شود،همچنین این حسگرها می‌توانند سطح ایمنی این درب ها را به طرز قابل توجهی افزایش دهند.

در این مدل از درب‌ها از سنسورهای مختلفی استفاده می‌شود که عبارتند از :

سنسور مایکروویو:این سنسورها معمولا برای درب‌هایی که احتیاج به عملکرد سریع دارند توصیه می‌شوند.این حسگرها به دلیل قدرت تشخیص بالایی که دارند از پر استفاده ترین این سنسورها به حساب می‌آیند.

 سنسور های مادون قرمز:این سنسورها معمولا برای تشخیص حرکت بر روی درب‌های اتوماتیک فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.علت اصلی استفاده از این سنسورها هماهنگی با عنواع درب است.این سنسورها در مقابل سرعت عمل بسیار بالای خود انرژی بسیار کمی مصرف می‌کنند.

سنسورهای ترکیبی:این نوع از سنسورها همان‌طور که از نامشان پیدا است از ترکیب دو سنسور قبلی یعنی سنسور مادون قرمز و سنسور مایکروویو ساخته شده است.این سنسورها از امنیت بسیار بالایی در رابطه با برخورد اشیاء با درب برخورددار هستند.این سنسورها قابلیت تشخیص جسم را در بین درب دارند و در صورت تشخیص جسمی در بین درب از برخورد درب با آن جسم جلوگیری می‌کنند.

درب های اتوماتیک برقی جزء محبوب ترین درب‌های بازار هستند:

همان‌طور که در بالا گفته شد درب‌های تمام اتومات انواع مختلفی دارند.درب‌هایی که با تکنولوژی هیدرولیک و پنوماتیک کار می‌کنند مدت‌ها است که از دور خارج شده‌اند.

امروزه در اکثر مکان‌های عمومی و خصوصی از درب‌های برقی استفاده می‌شود.در ساختار این درب‌ها از یک موتور الکتریکی جهت باز و بسته کردن درب استفاده می‌شود.سنسوری که در این درب‌ها استفاده می‌شود می‌تواند یکی از موارد ذکر شده در بالا باشد.

موتور الکتریکی موجود در این درب‌ها این نیرو را به وسیله چرخ دنده‌ها به گیربکس منتقل می‌کنند. و همین امر سبب باز و بسته شدن درب خودکار  می‌شود.

 

مطلب آخر

همان‌طور که در بالا گفته شد انواع درب‌ های اتوماتیک شیشه ای عملکرد خودکار دارند و در هنگام باز و بسته شدن امنیت بیشتری را برای ساختمان فراهم می‌کنند.این مدل از درب‌ها مدل ریموتی هم دارند که با استفاده از آن می‌توان رفت و آمد به داخل و خارج ساختمان را محدود کرد.این درب‌ها به دلیل اتوماتیک بودن در انرژی و زمان افراد نیز صرفه جویی می‌کند و تعامل آنها را با درب کاهش می‌دهد. دورال در تولید کننده انواع درب اتوماتیک فروشگاهی با بهترین کیفیت.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما