درب کرکره‌ای مناسب کجاست؟

درب اتوماتیک صنعتی و انواع آن

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک صنعتی بیشتر در اماکن بزرگی مانند کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، درب‌های آتش‌نشانی و محل نگهداری هواپیماها استفاده می‌شود. که معمولاً دولایه عایق صدا و گرمایی دارند و از تلف شدن گرما و سرما جلوگیری کرده و باعث افزایش سرعت باز و بسته شدن درب می‌شود.

درب‌های اتوماتیک صنعتی کجا کاربرد دارند؟

بیشتر این نوع درب در مکان‌های که ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات بزرگ رفت و آمد دارند، کاربرد دارد و باعث انتقال راحت تجهیزات و صرفه‌جویی در انرژی می‌شود. در این واحدها درب‌ها عموماً به دو منظور نصب می‌شوند که در ادامه به این دو مورد می‌پردازیم.

چگونه یک درب اتوماتیک صنعتی مناسب را انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوان درب اتوماتیک صنعتی مناسب نیازهای خود را انتخاب کرد باید محیطی که برای آن درب اتوماتیک انتخاب شود را کاملاً بشناسید. تا انتخاب درست درب باعث برطرف شدن نیازهای شما شود.

یکی از انواع درب صنعتی که معمولاً برای افزایش امنیت از آن استفاده می‌شود، درب‌های استیل هستند که تقریباً غیر‌قابل نفوذ می‌باشند و در اماکنی که احتمال سرقت وجود دارد استفاده می‌شوند.

  • درب‌‌های اتوماتیک صنعتی انواع مختلفی در مدل باز و بسته شدنشان دارند. و شما مطابق با نیاز خود و مکانی که درب صنعتی را نصب می‌کنید. باید تشخیص دهید که درب از چه نوعی باشد. این مورد تأثیر مستقیمی بر روی کیفیت حمل‌ونقل تجهیزات در کارخانه شما می‌گذارد.
  • اگر ابعاد دربی را که انتخاب کرده‌اید مناسب نباشد. علاوه بر هدررفتن هزینه‌ای که صرف خرید و نصب آن شده‌اید. نمی‌توانید از آن به‌درستی استفاده کنید. و مشکلاتی در حمل‌ونقل تجهیزات به وجود می‌آورد.
انواع درب اتوماتیک صنعتی:
  1. درب کرکره‌ای: این نوع درب با توجه به فرمی که دارند از انعطاف‌پذیری زیادی برخوردار هستند. سرعت بالایی در باز و بسته شدن دارند. و به دلیل امنیت خوبی که دارند. در اماکن کوچک و بزرگ استفاده می‌شوند. و نسبت به انواع درب‌های صنعتی دیگر قیمت ارزان‌تر و کیفیت مناسب‌تری دارند. و نصب آن‌ها آسان است.
  2. درب صنعتی کشویی: این نوع درب اکثراً برای مکان‌های پر رفت و آمد مانند ادارات و مراکز خرید و هتل‌ها استفاده می‌شوند. درب‌های کشویی به دلیلی سنسور چشمی و یا نوری که دارند قادر به تشخیص اجسام متحرک می‌باشند و به‌راحتی و به‌دفعات می‌توانند باز و بسته شوند. امروزه مدل‌های زیادی از آن‌ها تولیدشده و استفاده می‌شوند.
    انواع درب‌های اتوماتیک صنعتی و کاربرد آن‌ها
    انواع درب‌های اتوماتیک صنعتی و کاربرد آن‌ها
  3. درب‌های اتوماتیک صنعتی سکشنال: یکی دیگر از انواع درب اتوماتیک صنعتی، سکشنال است این نوع درب چون به‌صورت عمودی باز و بسته می‌شود فضای کمی را اشغال می‌کند و در محیط‌های کوچک هم می‌توان از آن استفاده کرد، و حمل‌ونقل تجهیزات را آسان می‌کند.
  4. درب صنعتی ریلی: از این نوع درب در مکان‌هایی که ارتفاع بلندی دارد استفاده می‌شود، از درب‌های ریلی معمولاً برای درب پارکینگ، شرکت‌ها و محیط‌های اداری کاربرد دارد.
    کاربرد دربهای سکشنال در محیطهای کوچک و بزرگ
    کاربرد دربهای سکشنال در محیطهای کوچک و بزرگ
  5. درب سوله صنعتی: همان‌طور که می‌دانید سوله به مکانی بزرگ گفته می‌شود که ماشین و تجهیزات بلندی از آن عبور می‌کنند برای این اماکن درب‌های خاصی با امکانات مخصوص خود طراحی می‌شود که به آن را با نام درب سوله می‌شناسند.
  6. درب‌های اتوماتیک صنعتی فولدآپ: این نوع درب برای صنایع بسیار بزرگ مانند نگهداری هواپیماها کاربرد دارد و جنس آن از پی‌وی‌سی است، به دلیل وزن زیادی که دارند حرکت کردن آن تقریباً کند است و طراحی آن نسبت به بقیه درب‌های صنعتی متفاوت است.
نمونه درب سوله صنعتی بزرگ
نمونه درب سوله صنعتی بزرگ
مزایای استفاده از درب‌های اتوماتیک صنعتی

عایق بودن درب اتوماتیک صنعتی: درب‌های صنعتی چندلایه هستند. و از هدررفتن انرژی تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند. و برای مکان‌هایی که کنترل دما در آن مهم است هم کاربرد دارند.

سرعت: اگر درب کارخانه به‌صورت دستی باشد. روزانه ساعت‌ها وقت برای آن تلف می‌شود. اما درب‌های اتوماتیک صنعتی سرعت بالایی در باز و بسته شدن درب دارند و از اتلاف وقت جلوگیری می‌کنند.

محافظت در برابر آتش‌سوزی: انواع مختلفی از درب‌های صنعتی وجود دارد که سیستم هشداردهنده در برابر حوادثی مثل آتش‌سوزی دارند. که در صورت بروز این اتفاق درب‌ها به‌سرعت باز می‌شوند تا کارکنان بتوانند سریعاً محل را ترک کنند.

قیمت درب‌های اتوماتیک صنعتی

با توجه به توضیحاتی که داده شد، مشخص شد که درب‌های اتوماتیک صنعتی دارای انواع مختلفی هستند. که هرکدام خصوصیات مشخص خود را دارند و درب‌های صنعتی در ابعاد کوچک و بزرگ ساخته می‌شوند. و سرعت آن‌ها نیز نسبت به سایر درب‌های بیشتر است. همچنین این نوع درب‌های در مقابل تغییرات جریان و ولتاژی که ممکن است. در محیط‌های صنعتی رخ دهد مقاومت خوبی دارند و سطح امنیتی این نوع درب‌ها در برندهای مختلف باهم تفاوت دارد. تمام این موارد و ویژگی‌های دیگری مانند برند تولیدکننده در تعیین قیمت آن تأثیر دارند. برای دریافت لیست قیمت درب اتوماتیک صنعتی می‌توانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما