کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای چگونه است؟

کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای به چه صورت کار می کند.؟ بیشتر درهای اتوماتیک از حسگرهای تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری که در طرفین درب نصب شده اند ، برای باز کردن / بسته شدن دربها استفاده می کنند.

بسیاری از افراد بر این باورند که دربهای اتوماتیک ابداعی از دنیای مدرن است . اما ممکن است شما را شگفت زده کند .که عمر دربهای اتوماتیک تقریباً نیم قرن است. با گذشت زمان ، این درها از لحاظ فنی پیشرفته تر شده اند . اما این ایده برای مدتی است که به وجود آمده است!

تمام درهای اتوماتیک ، صرف نظر از نوع یا طراحی آنها ، از سنسورهایی تشکیل شده اند که در هنگام فعال شدن به باز و بسته شدن درها کمک می کنند. بگذارید انواع مختلفی از سنسورهای مورد استفاده در درب های اتوماتیک را بررسی کنیم:

سنسور فشار

سنسور فشار کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای 

در دهه 1960 از “تشک های کنترلی” به عنوان سنسور برای تشخیص رویکرد عابران استفاده شد. این تشک ها تغییراتی در وزن / فشار در ناحیه خاصی از زمین در جلوی و پشت دروازه ها می دادند. اگر وزنی که یک منطقه خاص تجربه کرده بیشتر از حد تعیین شده باشد (“حد ماشه” پایین تر از میانگین وزن انسان است) ، درها باز می شوند.

به دلیل قرار گرفتن استراتژیک ، شخص باید بعد از منطقه حساس به فشار بایستد یا راه برود.

مزیت استفاده از این نوع سیستم که هنوز هم وجود دارد، این است که دربها زمانی که به پادری فشار وارد شود باز می شوند. و یا به عبارتی اگر شخصی در نزدیکی درها ایستاده باشد یا راه برود. این امر نه تنها ورود / خروج سریع را آسان می کند ، بلکه مانع از بسته شدن درها روی یک فرد می شود.

سنسورهای حرکتی یا سنسورهای نوری

اما این روزها بیشتر درب های اتوماتیک شیشه ای از سنسورهای تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری که در طرفین درب نصب شده اند .برای باز کردن / بسته شدن درب ها استفاده می کنند. این سنسورها در کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای ، همانطور که از نام آنها پیداست ، حرکت یا “جستجوی” حرکت در جلوی دروازه را تشخیص می دهند. در این سنسورها ، حرکت توسط پرتوی مایکروویو (10.5 گیگاهرتز) تولید شده توسط آنتن که در هدر درب نصب شده است. شناسایی می شود و عموماً در جهت رو به پایین و بیرونی نشان داده می شود.

motion detector

کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای در سنسور حرکتی

این سنسورها کاملاً مؤثر هستند ، اما یک نقص عمده نیز دارند: آنها فقط می توانند حرکت را تشخیص دهند. بنابراین ممکن است شخصی که در حال ایستاده است .و یا بسیار آهسته راه می رود (مانند سالمندان) شناسایی نشود . که می تواند منجر به حادثه شود.

سنسورهای مادون قرمز

این سنسورهای تخصصی از فن آوری مادون قرمز برای ایجاد باز و بسته شدن درها استفاده می کنند. این سنسورها تغییر دما در ناحیه اطراف درها را تشخیص می دهند . بنابراین وقتی فردی به درها نزدیک می شود . گرمای آن توسط سنسورها تشخیص داده می شود. و همین امر باعث می شود که درها باز شوند.!

infrared sensors on Automatic doors

 سنسور مادون قرمز در کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای

توجه داشته باشید که این سنسورها به تنهایی کارآمد هستند اما سنسورهای مختلف اغلب در ترکیب های مختلف در یک سیستم واحد برای جلوگیری از اشتباه استفاده می شوند. به عنوان مثال ، سنسورهای حرکتی به محض احساس حرکت یا “دیدن” جلوی درها ، وظیفه تحریک مکانیسم باز را انجام می دهند. اما اگر فرد خیلی آهسته در حال حرکت باشد یا هنوز در نزدیکی درها ایستاده باشد . سنسورهای فشار وزن فرد را تشخیص داده و مانع از بسته شدن درها نمی شوند . یعنی شخص از آن فاصله می گیرد و یا از درگاه عبور می کند.

کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای

درها در عمل چگونه باز می شوند؟

پس از شناسایی سنسورها حضور یک فرد ، کار باز کردن / بستن درها باید به پایان برسد. سنسورها به یک رشته درایو الکترونیکی متصل شده اند که از طریق درایو کمکی یا چرخ دنده ای به پنل های درب متصل می شوند. درایو کمکی توسط کمربندهای لاستیکی متصل می شود .که حرکت باز و بسته شدن درب ها را تنظیم می کند. در قسمت پایین این درب ها غلتکی وجود دارد که به راحتی اجازه می دهد درب ها کشیده شوند.

درب شیشه سکوریت اتوماتیک این روزها بسیار راحت و کاملاً بی خطر هستند . اما با این وجود همیشه کارهایی برای کشف بهتر و هوشمندانه تر طراحی ها انجام می شود. من در مورد شما نمی دانم ، اما به زبان ساده من شخصاً ، دوست دارم دری را باز کنم که با انگشتان انگشتم باز شود  … این آینده ای است که من مشتاقانه منتظر آن هستم!

منبع:

  1. Wikipedia
  2. Sensors journal

امتیاز ما
, ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما