درب شیشه ای معمولی

درب‌ شیشه‌ای معمولی عضوی کارآمد برای نورپردازی مناسب

درب شیشه ای

امروزه درب‌های شیشه‌ای به عنوان رایج‌ترین انواع درب‌های ساختمانی و به عنوان جایگزینی برای درب‌های سنتی به شمار می‌روند. درب‌های شیشه‌ای دارای انواع مختلفی هستند؛ از درب‌ شیشه‌ای معمولی تا انواع پیشرفته‌تر این درها که امروزه در بازار موجود هستند. درهای شیشه‌ای مدرن که برای مصارف داخلی و خارجی ایمن هستند، از شیشه‌های با وزن متعادل ساخته شده و از نظر انرژی نیز موجب صرفه جویی خواهند شد. درب‌های شیشه‌ای همچنین از نظر نورگیر بودن نیز بسیار مناسب هستند و به این علت بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. در ادامه این متن به معرفی انواع درب‌های شیشه‌ای و همچنین معرفی ویژگی‌های مربوط به آن خواهیم پرداخت.

درب شیشه ای معمولی ورودیدرب شیشه‌ای برای ورودی منزل

انواع درب‌های شیشه‌ای از نظر مکان نصب

درب‌های شیشه‌ای برای موارد مختلفی به کار برده می‌شوند. بر اساس مکان استفاده از این نوع درب‌ها باید نمونه مورد نظر را تهیه کرد. بر همین اساس یکی از مهمترین پارامترهایی که در مورد درب‌های شیشه‌ای وجود دارد و در هنگام خرید نیز باید مورد توجه قرار گیرد، مکان نصب این درها است. تولیدکنندگان درب‌های شیشه‌ای پیشرفته، شیشه سکوریت اتوماتیک و درب شیشه‌ای معمولی بر اساس مکان کاربرد، این درب‌ها را در انواع مختلفی به تولید می‌رسانند. درب‌های شیشه‌ای داخلی و خارجی دو نوع کلی از درهایی هستند که توسط سازندگان به تولید می‌رسند.

  • درب‌های شیشه‌ای معمولی برای داخل منزل

درب‌ ورودی شیشه‌ای داخلی را می‌توان متناسب با فضای شما و زیبایی، به صورت اختصاصی طراحی شخصی کرد. درب‌های شیشه‌ای داخلی فقط پارتیشن نیستند. آنها بخشی منحصر به فرد و کاربردی در طراحی خانه شما هستند. این درب‌ها در قسمت داخلی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیشه به کار برده شده در این درها میتواند از نوع مات یا شفاف باشند. استفاده از این نوع درها در منزل فضای خانه را بزرگتر جلوه میدهند. این درب‌ها برای حمام، توالت و حتی کمدها مورد استفاده قرار میگیرند.

  • درب شیشه ای معمولی برای ساختمان

درب‌های خارجی شیشه‌ای معمولا به عنوان درب ورودی ساختمان و درب فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این جهت باید به شکلی مقاوم تولید شوند تا در برابر عوامل بیرونی مقاومت داشته باشند. همچنین درهای خارجی لازم است تا در برابر سرما و گرما عایق باشند. درهای خارجی را می‌توان با شیشه‌های بزرگ تنظیم شده در یک قاب، مانند آنهایی که برای درهای کشویی و درهای طوفانی استفاده می‌شود ساخت و یا می‌توان آنها را از موادی مانند چوب سخت، فلز یا کامپوزیت با پنجره‌های کوچکتر درون در ساخت.

درب شیشه ای معمولی ورودیدرب شیشه‌ای مناسب برای مکان‌های تجاری

انواع درب شیشه‌ای از نظر نوع ساخت

  • درب شیشه‌ای معمولی: این نوع از ساده‌ترین و متداول‌ترین انواع درب‌های شیشه‌ای محسوب می‌شود که دارای کاربرد گسترده‌ای برای استفاده در قسمت‌های داخلی و خارجی هستند. درب‌ شیشه‌ای معمولی همچنین به دلیل قیمت تمام شده پایین‌تر نسبت به سایر درب‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.
  • درب شیشه‌ای کشویی: این نوع از درب‌ها معمولا برای فروشگاه‌ها و درب شیشه ای مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که نحوه باز و بسته کردن این نوع درب‌ها به سادگی انجام می‌شود و درب به راحتی بر روی ریل به حرکت در می‌آید، این درب‌ها امروزه به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. علاوه بر این هزینه تمام شده این درب‌ها نیز نسبتا مناسب است.

درب شیشه ای معمولی منزلدرب‌های شیشه‌ای نور منزل را افزایش می‌دهند.

  • درب شیشه‌ای فرانسوی: این درب‌ها با الهام از معماری فرانسوی ساخته شده‌اند. در زمان‌های گذشته که برق وجود نداشت، در کشور فرانسه از درب‌هایی که عموما از شیشه تشکیل شده‌اند، استفاده می‌شد. این امر میتوانست نور منزل را تا حد زیادی تامین کند. این درب‌ها امروزه نیز دارای کاربرد بسیار گسترده‌ای هستند و بسیاری از افراد از این درب‌های کلاسیک استفاده می‌کنند. البته امروزه طراحی آنها با طراحی مدرن تلفیق شده و زیبایی این درها را چند برابر کرده است.
  • درب شیشه‌ای دارای حسگر: امروزه در بسیاری از فروشگاه‌ها و مکان‌های عمومی از جمله ادارات، مکان‌های آموزشی و… از این درب‌ها استفاده می‌شود. این درب‌ها دارای حسگری در قسمت بالایی هستند که به محض نزدیک شدن افراد آنها را تشخیص داده و درب به صورت خودکار باز می‌شود. این نوع از درب‌ها دارای کاربردی بسیار ساده هستند و به دلیل عدم نیاز به استفاده از دست در حین کار از نظر بهداشتی نیز موثر واقع خواهند شد.

درب شیشه ای معمولی داخلیدرب شیشه‌ای داخلی

مسئله ایمنی در مورد درب‌ شیشه‌ای معمولی

یکی از مهمترین ایراداتی که نسبت به درب‌های شیشه‌ای و به خصوص درب‌ شیشه‌ای معمولی نسبت به دربهای سکوریتی عنوان می‌شود، عدم ایمنی آن است. چرا که ممکن است به هر دلیل شیشه بشکند و مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند. بر این اساس لازم است تا توصیه‌هایی در رابطه با این نوع درب‌ها مورد توجه قرار گیرد. در مواردی که شیشه و محصولات شیشه‌ای برای مصارف خانگی استفاده می‌شود، کاربران آنها باید “الزامات ایمنی عمومی” از را رعایت کنند. اتصالات و وسایل شیشه‌ای به عنوان “مکان‌های حیاتی” در ساختمان‌های خانگی باید ایمن باشند.

برخی مناطق داخلی و خارجی از نظر ایمنی شیشه‌های که در شیشه سکوریت اتوماتیک به صورت عمودی نصب شده اند، “مکان‌های حیاتی” محسوب می‌شوند، زیرا در اثر برخورد تصادفی انسان در معرض خطر هستند. در مورد درب‌ها به عنوان یکی از مکان‌های حیاتی، هر لعاب یا بخشی از آن لعاب در، که بین سطح کف تمام شده و ارتفاع 1500 میلی متر از سطح کف باشد، در یک “مکان بحرانی” قرار دارد. بنابراین در نظرگیری اصول ایمنی در مورد خرید و انتخاب درب‌های شیشه‌ای ضروری به نظر می‌رسد.

نصب درب شیشه ای معمولینصب درب شیشه‌ای

نکات مهم در هنگام خرید درب شیشه‌ای

یکی از ضروری‌ترین فاکتورهایی که در مورد درب‌های شیشه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد، جنس شیشه به کار برده شده در آن است. شیشه‌ها باید مقاومت لازم و کافی در برابر ضربه و خراش را داشته باشند و همچنین به صورت مناسب عایق بندی شده باشند. امروزه در اکثر درب‌های شیشه‌ای از شیشه‌های دوجداره استفاده می‌شود مانع از ورود و خروج گرما و سرما می‌شوند. این شیشه‌ها همچنین به عنوان عایق صوتی عمل می‌کنند.

بودجه در نظر گرفته شده برای خرید درب نیز از دیگر فاکتورهای مهم محسوب می‌شود. به طوری که بعضی افراد خرید درب شیشه‌ای معمولی را به درب‌های دوجداره ترجیح می‌دهند. چرا که هزینه تمام شده کمتری دارند. توجه به مکان نصب درب و همچنین میزان تردد از آن نیز جز فاکتورهای تعیین کننده در خرید درب‌های شیشه‌ای به شمار می‌روند که لازم است به آن توجه شود.در صورت تردد بیشتر درب شیشه سکوریت اتوماتیک توصیه می شود.

دورال در تولید کننده انواع درب شیشه ای ، درب شیشه سکوریت اتوماتیک می باشد . برای مشاوره با کارشناسان دورال دور تماس بگیرید.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما