درب‌های کشویی نوعی پرطرفدار از درب‌های شیشه‌ای هستند.

دربهای شیشه ای ساده و قیمت این درب ها

درب شیشه ای

مقدمه

در دکوراسیون‌های مدرن، دربهای شیشه ای جایگاه خاصی پیدا کرده‌اند آنها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و طرح‌ها و نقش‌های متفاوت و جذابی دارند مقاومت آنها نیز بسته به نوعشان و کاربردشان متفاوت است در ادامه به بررسی بیشتر درب های شیشه ای ساده و قیمت دربهای شیشه ای ساده و سایر درب‌ها می‌پردازیم.

از گذشته تا بحال درب‌ها کاربرد‌های زیادی داشته‌اند و در ورودی تمامی مکان‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. امروزه اما نه تنها به خاطر کاربردشان، بلکه به عنوان عضوی زیبایی بخش از خانه‌ها و سایر اماکن در دکوراسیون آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درب های شیشه ای ساده

درب های شیشه ای ساده یا معمولی ، مشخصا، ساده‌ترین نوع درب‌های شیشه‌ای است که همچنان در اماکن زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخصوصا مغازه‌ها.

هرچند که آنها مقاومت کمتری نسبت به درب‌های چوبی و فلزی دارند. اما توانسته‌اند در رقابت با آنها پیروز شوند. و در مکان‌های زیادی مورد استفاده قرار گیرند.

درب های شیشه ای ساده به دلیل تنوع در شکل و ظاهر و نوع باز و بسته شدن، به معماران و طراحان دکوراسیون، انتخاب‌های بسیار زیادی را برای زیبا سازی یک مکان ارائه داده‌اند.

نوع شیشه مورد استفاده در این نوع درب‌ها، بسته به کاربرد مد نظر شما، می‌تواند هم معمولی باشد و هم شیشه سکوریت اتوماتیک. تا قبل از تولید درب‌های اتوماتیک، این نوع درب‌ها مرسوم‌تر بودند و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند. زیرا امروزه اکثر اماکن مخصوصا فروشگاه‌های بزرگ و یا اداره‌جات و بانک‌ها، بدلیل راحتی و زیبایی بیشتر، از این درب ها استفاده می‌کنند.

نام دیگر درب‌های شیشه ای ساده، درب‌های غیر اتوماتیک می‌باشد. به این دلیل که آنها به صورت دستی باز و بسته می‌شوند. قیمت دربهای شیشه ای ساده نسبت به درب‌های اتومات کمتر است.

دربهای شیشه ای ساده می‌توانند هم به صورت کشویی و هم به صورت لولایی مورد استفاده قرار گیرند. البته در بعضی مواقع، افرادی که می‌خواهند به مکان مورد نظر وارد شوند. درب‌های کشویی را با لولایی اشتباه می‌گیرند. و شروع به هل دادن آن می‌کنند که برای این مورد بهتر است روی درب درج شود که کشویی است و یا از درب‌های کشویی اتوماتیک استفاده شود تا نیاز به دخالت خود فرد نباشد.

درب های شیشه ای ساده می‌توانند برای بخش ورودی حیاط به منزل استفاده شوند.
درب های شیشه ای ساده می‌توانند برای بخش ورودی حیاط به منزل استفاده شوند.

کاربرد دربهای شیشه ای ساده :

از جمله اماکنی که در آنها از درب شیشه‌ای استفاده می‌شود می‌توان به هتل‌ها، بیمارستان‌ها، بانک‌ها، ایستگاه‌های مترو، فرودگاه‌ها، ادارات دولتی، دانشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، ساختمان‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها اشاره کرد.البته درب‌های شیشه‌ای مخصوصا درب‌های شیشه‌ای معمولی، امروزه بیشتر در دکوراسیون منازل کاربرد دارند. شما می‌توانید از آنها‌ در حمام استفاده کنید و قرار دادن دیوار و درب‌های شیشه‌ای مات به دور بخشی که دوش قرار دارد. آن‌‌ را از سایر بخش‌های حمام جدا کرده تا در صورتی که فردی در حال استفاده از دوش است. افراد دیگر هم بتوانند بدون ایجاد مزاحمت از سایر بخش‌های حمام استفاده کنند.

و یا می‌توانید برای درب بالکن خانه‌های آپارتمانی از درب‌های شیشه‌ای ساده کشویی استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه، بتوانید از نور مناسبی در طول روز بهره ببرید و همچنین در فصول سرد، بدون نیاز به بیرون رفتن، از مناظر خارج از ساختمان لذت ببرید. قیمت دربهای شیشه ای ساده برای این نوع از استفاده، به طرح و نوع شیشه بستگی دارد.

درب‌های شیشه‌ای کشویی انتخاب مناسبی برای بالکن‌ها هستند.
درب‌های شیشه‌ای کشویی انتخاب مناسبی برای بالکن‌ها هستند.

کاربرد درب شیشه ای لولایی:

همچنین می‌توانید از درب‌های شیشه‌ای لولایی برای اتاق پذیرایی نیز استفاده کنید. و با تهیه شیشه‌های طرح‌دار، که با دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشند. جلوه‌ای زیبا به منزل و اتاق پذیرایی خود ببخشید. دربهای شیشه ای ساده همچنین، چه به صورت کشویی و چه لولایی، گزینه بسیار مناسبی برای بخش ورودی خانه به حیاط است.

می‌توانید هم از شیشه‌های شفاف استفاده کنید تا از منظره حیاط خود لذت ببرید. و هم از شیشه‌های طرح دار تا به دکوراسیون داخلی خانه جلا بخشیده باشید.

در ساختمان‌های مسکونی، این نوع درب‌ها به عنوان درب ورودی به هر طبقه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. و این مورد در ساختمان‌های نوساز و مدرن‌تر، بیشتر قابل رویت می‌باشد.

همچنین، چه در ساختمان‌های تجاری و چه مسکونی، به عنوان درب ورود افراد به پارکینگ نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در صورتی که بخواهید از این نوع درب‌ها برای ورودی اصلی هر مکان، مخصوصا مغازه‌ها، استفاده کنید. باید مطمئن شوید جنس شیشه مورد استفاده استحکام بالایی داشته باشد و یا، برای مواقعی که مغازه بسته می‌شود، از یک درب کرکره‌ای فلزی نیز استفاده شود.

به این دلیل که مکان‌هایی که درب‌های شیشه‌ای دارند. درصورتی که استحکام کافی نداشته باشد و امنیت مکان تضمین نشده باشد. می‌توانند به راحتی در مواقع تعطیلی مغازه مورد سرقت قرار گیرند. پس در این مورد بهتر است استحکام بیشتر از قیمت درب‌ شیشه‌ای ساده مد نظر باشد.

درب‌های شیشه‌ای می‌توانند در حمام نیز استفاده شوند.
درب‌های شیشه‌ای می‌توانند در حمام نیز استفاده شوند.

در این مورد که کدام نوع از درب‌های شیشه‌ای مناسب‌تر است. باید گفت که درب‌های شیشه‌ای لولایی به فضای بیشتری برای باز و بسته شدن نیاز دارند و به همین دلیل هم بهتر است در مکان‌های بزرگ استفاده شوند. و در مکان‌های کوچک‌تر از درب‌های کشویی استفاده شود. که فضای کمتری را نیز اشغال می‌کنند.

اما سهولت باز و بسته کردن درب‌های لولایی از درب های کشویی بیشتر است. همچنین درب لولایی فریم دار به دلیل استحکام بالایی که نسبت به سایر درب‌ها دارد، بیشتر برای اماکن پر تردد استفاده می‌شود.

قیمت درب های شیشه ای ساده

در رابطه با قیمت دربهای شیشه ای ساده معیارهای زیادی وجود دارند. قاعدتا اولین عامل موثر در قیمت آنها سایز درب است که هر چه سایز درب مورد نیاز بیشتر باشد. به این دلیل که به شیشه‌ بیشتری نیاز است. قیمت آن هم بالاتر می‌رود. همچنین نوع شیشه مورد استفاده نیز بسیار اهمیت دارد. همانطور که گفته شد. برای اماکن مختلف، نوع و استحکام شیشه متفاوت است. و قیمت آنها با استحکام و طرح‌دار یا ساده بودن شیشه، و همچنین تعداد لنگه‌های مورد استفاده، رابطه مستقیم دارد.

اما در صورتی که برای درب ورودی مکان‌هایی می‌خواهید درب تهیه کنید که امنیت آنها بسیار مهم است. بهتر است بیشتر از قیمت به فکر استحکام شیشه‌ها باشید. تا از ضرر‌های بزرگ‌ جلوگیری کنید. کشویی یا لولایی بودن درب‌ها نیز در قیمت آنها تاثیر دارد. نصب درب‌های لولایی نسبت به سایر درب‌ها از جمله درب شیشه سکوریت اتوماتیک آسان تر می‌باشد و در میان مردم نیز استفاده از آن معمول‌تر است.

برای تهیه و نصب درب‌ شیشه‌ای می‌توانید به شرکت‌های طراحی دکوراسیون و شرکت‌هایی که اختصاصا در زمینه درب‌های شیشه‌ای فعالیت می‌کنند نیز مراجعه کنید. برای نصب درب‌های شیشه‌ای حتما از مشاوره‌‌ی طراحان بهره ببرید تا بتوانید بهترین، زیباترین، و مستحکم‌ترین درب را با توجه به مورد استفاده مد نظرتان، انتخاب کنید.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما