استفاده از درب¬های اتوماتیک شیشه¬ای

دربهای اتوماتیک شیشه ای ، عملکرد و محاسبه قیمت آن

سیستم­ دربهای اتوماتیک شیشه ای در سایزهای متفاوت طراحی و تولید می­شوند. علاوه بر این، تقریباً هر طرح قابل تصوری ممکن است، اجرا شود. ساخت شیشه­ های کامل قاب­دار از آلومینیوم و دیگر فلزات در این نوع از درب­ها انجام می شود.

استفاده از درب­های اتوماتیک شیشه­ ای

عملکرد دربهای اتوماتیک شیشه ­ای بدین گونه است که با کنترل سیگنال فعال­سازی توسط سنسور، درب خودکار باز می­شود و موتور دنده را فعال می­کند تا تسمه و قرقره را هدایت کند. وقتی کسی در داخل منطقه فعال­سازی شناسایی نشود، درب پس از مدت زمان مشخصی بسته می­شود.

اپراتور دربهای اتوماتیک شیشه ای مجموعه ­ای از دستگاه­ها و کنترل کننده­ های آن است که در را باز یا بسته می­کند که شامل اجزایی مانند موتور و کنترل­ کننده درب است. همچنین سوئیچ مخصوص تعمیر و نگهداری، که در هنگام نیاز، می­تواند به راحتی به اپراتور کمک نماید که درب باز یا بسته بماند.

سنسور فعال­سازی، حسگرهای ایمنی مانند سنسورهای پرتو نیز از دیگر تجهیزات به کار رفته در دربهای اتوماتیک شیشه­ ای است. پانل کشویی درب که در طرح­های مختلف ساخته می­شود از مهم­ترین بخش این نوع از درب­ها به شمار می­آید.

 تنظیمات دربهای اتوماتیک شیشه­ ای

سیستم­ های اتصالات کشویی خاص، دربهای اتوماتیک شیشه­ ای را ایجاد می­کنند که به طور خودکار حرکت می­کنند. این نوع شیشه های سکوریت اتوماتیک از اجزای مختلفی تشکیل شده ­اند. که برای انجام تنظیمات لازم این نوع از درب­ها، می­بایست از عملکرد آن­ها اطلاع داشت.

دستگاه فعال­سازی : که یک ردیاب است و دستور باز را ثبت می­کند و آن را به واحد کنترل درایو منتقل می­کند. ردیاب­های اتوماتیک مانند ردیاب­های حرکتی، سنسورها، موانع فوتوالکتریک و موانع دیجیتالی وجود دارد. به دلایل راحتی، انواع مختلفی از آشکارسازها اغلب در یک درب اتوماتیک نصب می­شوند.

واحد کنترل : که می­توان آن را مغز سیستم نامید و معمولاً شامل سوئیچ­ های تایمر، تنظیمات سرعت باز کردن، زاویه ها و زمان باز نگه­داشتن و در صورت وجود فناوری ایمنی اضافی مانند کنترل دسترسی، نظارت بر فیلم و غیره را دارد.

درایو : درایو درب از نیروی موتور برای بازکردن درب استفاده می­کند. درایو در را باز می­کند و سپس دوباره آن را می­بندد.

نوارهای حسگر : نوارهای سنسور یا ردیاب­های حضور، مسیر پانل­های دربهای اتوماتیک شیشه ­ای و لبه­ های بسته را کنترل می­کنند. اگر تهدیدی برای برخورد یک شخص یا شی وجود داشته باشد، آنها بلافاصله در را متوقف می­کنند.

برای آن که بتوان تنظیمات دربهای اتوماتیک شیشه ای را انجام داد، لازم است که به شکل دوره ­ای سرویس­های مربوط به کنترل حسگرها، موتور و سیستم حرکتی پانل­ها را به درستی انجام داد.

نصب صحیح درب اتوماتیک
نصب صحیح درب  های خودکار

 

تعمیر دربهای اتوماتیک شیشه ­ای

درب­های کشویی اتوماتیک برای تردد دو طرفه طراحی شده ­اند. آنها می­توانند درب­های تک جداره کشویی یا درهای دو جداره باشند. این نوع از درب­ها از طریق حسگرهای حرکتی و سنسورهای کف باز می­شوند. مشکلات معمول مکانیسم درب اتوماتیک، تنظیم نادرست درب در طی مراحل نصب است. خرابی ریل کف و سنسورهای حرکتی یکی از مشکلات معمول مکانیسم درب خودکار شیشه ­ای است.

با افزایش تعداد سیستم­های درب کشویی اتوماتیک در مکان­های عمومی، اطمینان از اینکه هنگام بروز خرابی­ها، خدمات و تعمیرات مناسبی بر اساس تجربه و تخصص ارائه گردد، بیش از هر زمان دیگری مهم است. ارائه خدماتی با استاندارد بالا در تعمیر درب­های اتوماتیک، به مشتریان اطمینان می­دهد .که در حداقل زمان و بدون اختلال در رفت و آمدها، تعمیرات و اصلاح خطاها انجام خواهد شد.

نحوه تعمیر درب شیشه ای کشویی

اگرچه ممکن است یک درب شیشه ­ای اتوماتیک از نوع کشویی برای یک ورودی ساختمان دارای اهمیت زیادی داشته باشد. و باعث شود تبادل هوا و نور به سادگی در ورودی ساختمان ایجاد شود. و از هدر رفتن انرژی جلوگیری کن، اما با گذشت زمان، ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند. مسائل معمول درب­های کشویی شیشه­ ای عبارتند از:

دری که به سختی سر می­خورد

دربی که به سختی می­لغزد، ممکن است نیاز به تعویض غلتک و یا تغییر مسیر داشته باشد. برای رفع این موضوع ابتدا لازم است که با تمیز کردن مسیر پایین درب، شروع کنید.

به دلیل نوسانات هوا و دفعات استفاده، ممکن است غلتک دربهای اتوماتیک شیشه ای نیاز به تنظیم داشته باشد. از پیچ­های تنظیم­ کننده در پایین قاب درب استفاده کنید. تا غلتک ها را بالا و پایین و تنظیم کنید. تا درب به درستی بلغزد. اگر هیچ یک از این ترفندها عملکرد درب شیشه ­ای کشویی شما را بهبود نمی­بخشد، احتمالاً زمان تعویض غلتک­های درب است.

انجام تنظیمات مناسب در درب­های اتوماتیک شیشه ­ای
انجام تنظیمات مناسب در درب­های اتوماتیک شیشه ­ای

 

قطعات شکسته و یا فرسوده

این نوع از درب­ها دارای تجهیزات و قطعات مکانیکی هستند که به مرور زمان و استفاده از آن ها دچار آسیب می شوند. قطعاتی همچون قفل ها، نگهدارنده­ها، غلتک­ها و ضربه­گیرها که در صورت بروز اشکال، لازم است که تعویض گردند.

شیشه های آسیب خورده

درب شیشه ای اتوماتیک کشویی غالباً مجهز به شیشه ­های سکوریت و با ایمنی بالا هستند. نصب صحیح آن­ها می تواند باعث طول عمر بالاتری در آن­ها گردد. اما در صورت بروز مساله، لازم است که از یک تکنیسین مجرب برای تعویض آن استفاده کنید.

محاسبه قیمت دربهای اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه سکوریت اتوماتیک کشویی یک سرمایه ­گذاری قابل توجه است و با تعمیرات حرفه ­ای و سرویس­های دوره ­ای به آسانی می­توانید. از سرمایه­ گذاری خود محافظت کنید. اما برای محاسبه قیمت دربهای اتوماتیک شیشه ­ای بایستی پارامترهای مختلفی را در نظر داشته باشید.

مواردی همچون محاسبه اپراتور درب اتومات، شیشه درب اتوماتیک، فریم درب، هزینه­ های حمل و نصب درب­ها و هزینه­ های مربوط به قفل و سایر قطعات دربهای اتوماتیک شیشه­ ای در نظر گرفته می­شود.

قیمت مناسب در درب­های اتوماتیک
قیمت مناسب در درب­های اتوماتیک

 

قیمت چشمی دربهای اتوماتیک شیشه­ ای

درب­های اتوماتیک به سنسورهای فعال سازی و پشتیبانی مجهز شده ­اند. حسگرهایی که برای باز کردن درب، تعبیه شده ­اند، انواع مختلفی مانند سنسور مادون قرمز و سوییچ فعال­سازی هستند که متناسب با موارد استفاده و محیط انتخاب می­شوند.

از سویی دیگر از سنسورهای ایمنی برای جلوگیری از برخورد صفحات درب با شی یا شخصی نزدیک درب یا مسیر استفاده می­شود. سنسورهای پرتو و سنسور اولتراسونیک دو نوع رایج سنسورهای ایمنی هستند. همچنین در درب اتوماتیک شیشه ­ای از سنسورهای نوری یا تشخیص حرکت برای فعال­کردن عملکرد باز و بسته شدن موتور استفاده می­کنند.

قیمت چشمی دربهای اتوماتیک شیشه ­ای، در انواع مختلف و بر اساس کاربری که دارند، تعیین و در قیمت درب­های اتوماتیک محاسبه می­شود.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما