جک برقی

جک برقی و تعمیر آن

جک برقی

اگر کمی به اطراف خود نگاه کنیم متوجه خواهیم شد. امروزه بیشتر ساختمان‌ها و پارکینگ‌های عمومی از درب اتوماتیک برای درب ورودی استفاده می‌کنند. تا امر تردد را برای خود بیش از پیش آسان کنند. یکی از اجزای تشکیل دهنده ضروری و مهم در این درب‌های اتوماتیک، جک برقی می‌باشد. به صورتی که اگر این قطعه در درب به کار برده نشود. توانایی باز و بسته شدن به طور اتوماتیک از بین خواهد رفت. به همین خاطر در این جا می‌خواهیم ویژگی‌های این قطعه پرکاربرد و همچنین نحوه تعمیر جک برقی را برای شما شرح دهیم.

جک بازویی و اجزای تشکیل دهنده آن

جک بازویی و اجزای تشکیل دهنده آن

جک‌های بازویی یک نمونه از پرکاربرد ترین مدل های جک برقی هستند. که در اکثر درب‌های اتوماتیک پارکینگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این جک‌ها دارای دو بازو برای متصل شدن به قسمت داخلی درب به صورت افقی است. که بعد از فشار دادن ریموت با جمع شدن این ریموت ها درب باز شده و در هنگام بسته شدن درب جک‌ها به طول کامل باز می‌شوند.

قدرت و نوع جک برقی استفاده شده با توجه به اندازه و وزن درب مورد نظر انتخاب می‌شود. زیرا هر چه درب سنگین تر و در ابعاد بزرگ تری باشد. طبیعتا به جک قدرتمند تری نیاز خواهد بود. بنابراین در هنگام خرید جک به این موارد توجه داشته باشید. حتی اگر از تخصص کافی برای انتخاب جک مناسب برخوردار نیستید می‌توانید با افراد متخصص در این زمینه صحبت کنید تا آنها به درستی شما را در انتخاب مدل مناسب راهنمایی کنند.

اجزای تشکیل دهنده جک بازویی

اجزای تشکیل دهنده جک بازویی عبارت اند از:

  • 2 عدد بازوی قدرتمند که بر روی درب نصب می‌شوند.
  • فلاشر برای اعلام باز و بسته شدن درب، توجه داشته باشید. که این فلاشر بهتر است در مکانی نصب شود که عابران بتوانند آن را ببینند. تا از برخورد با درب جلوگیری شود.
  • یک تابلو مخصوص فرمان‌های داده شده برای تنظیم نمودن کلیه فرمان‌هایی که صادر می‌شود.
  • قطعات مورد نیاز برای اتصال جک بازویی به درب پارکینگ اتوماتیک.
  • دارا بودن یک ریموت کنترل برای باز و بسته شدن جک.
  • سنسور چشمی، این سنسور در هنگام نزدیک شدن افراد به درب در حال بسته شدن فعال شده. و از بسته شدن درب و رساندن آسیب احتمالی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

حال اگر شما قصد خرید بهترین جک بازویی موجود در بازار را دارید. باید دقت کنید هر یک از این اجزای سازنده با مواد اولیه درجه یک و باکیفیت ساخته شده باشد. زیرا در غیر این صورت با کوچک ترین فشاری در کارکرد درب اختلال ایجاد خواهد شد.

تعمیر جک برقی و نکات مهم نگهداری آن در فصل سرما

تعمیر جک برقی و نکات مهم نگهداری آن در فصل سرما

جک برقی از کنار هم قرار گرفتن قطعات مختلفی ساخته شده است. به همین خاطر ممکن است بر اثر عوامل مختلف در عملکرد هر کدام از این اجزا مشکلی به وجود آید. که باعث عملکرد ضعیف درب شود.

جالب است بدانید این مشکلات در فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان دو برابر می‌شود. به همین دلیل شما برای آن که بتوانید از جک برقی در این فصل‌ها به خوبی نگهداری کنید. نیازمند رعایت نمودن چند نکته ساده هستید.

نکات نگهداری از جک برای جلوگیری از تعمیر جک برقی به صورت زیر است:

  • انجام روغن کاری جک به طور منظم: هر گاه از روغن کاری منظم غافل شوید. به دلیل سرما عملکرد باز و بسته شدن جک بسیار پایین خواهد آمد .و ممکن است در هنگام کار صداهای ناهنجاری نیز از خود تولید کند. که باعث رنجش خاطر شما خواهد شد. اما اگر این عمل را به طور منظم انجام دهید به میزان زیادی مانع از خرابی جک خواهید شد.
  • پوشاندن موتور درب پارکینگی اتوماتیک با استفاده از پشم شیشه: یکی از خاصیت‌های پشم شیشه این است که از آن به عنوان عایق گرما نیز استفاده می‌شود. به همین خاطر شما با قرار دادن از مقدار کمی پشم شیشه بر روی موتور می‌توانید. در هنگام سرما از آن محافظت کنید تا با مشکلات احتمالی مواجه نشود.
  • عدم وارد آوردن فشار بر روی آن: توجه داشته باشید که هرگز جسم سنگینی را بر روی جک برقی قرار ندهید. زیرا این فشار به جک آسیب وارد می‌کند. که باعث خرابی زود به هنگام آن خواهد شد.

با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد اگر باز هم جک دچار نقص فنی شد نگران نباشید. زیرا امر تعمیر آن کار سختی نیست. اما باید حتما توسط افراد متخصص و با تجربه صورت گیرد. برای همین در هنگام بروز هر گونه مشکل و ایجاد صداهای ناهنجار از جک برقی باید استفاده از آن را متوقف کرده و سریعا به یک مرکز تعمیر معتبر مراجعه کنید. تا آنها با کارد مجرب خود در کوتاه ترین زمان امر تعمیرات را برای شما انجام دهند.

بهتر است در هنگام خرید درب حتما به نوع و کیفیت جک برقی آن دقت کنید. تا از خرید جک سطح پایین و بی کیفیت خودداری نمایید.

جک برقی صنعتی و نحوه خرید آن

جک برقی صنعتی و نحوه خرید آن

جالب توجه است که جک برقی در صنایع مختلف نیز کاربرد فراوانی دارد. به همین منظور تولید کنندگان به فکر طراحی جک‌های برقی صنعتی افتادند تا بتوانند نیازهای صنایع مختلف را به این جک‌ها برطرف نمایند.

این نوع جک‌ها مناسب برای استفاده در درب‌های فوق سنگین صنعتی می‌باشند. زیرا استفاده از جک‌های معمولی توانایی لازم برای باز و بسته نمودن وزن زیاد را نخواهد داشت. از این رو جک برقی صنعتی برای درب های انبارها، سیلوها، کارخانه‌ها، خط تولید و… به کار برده می‌شود. که این موضوع توانسته به طور قابل توجه ای امر تردد را در کارخانه‌های مختلف برطرف نماید.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما