تعمیرات درب اتوماتیک و علتهای خرابی

درب‌های خودکار یا اتوماتیک به درهایی گفته می‌شود که باز و بسته‌شدن در آن‌ها به صورت خودکار انجام می‌گیرد و نیازی به دخالت انسان نیست. نسل ابتدایی درب اتوماتیک در دهه هفتاد میلادی توسط یک دانش آموز اهل اوهاییر آمریکا ابداع شد. بسیاری معتقد بر این هستند که سر منشأ این ایده، تبدیل انرژی بخار، خواص هوا و گاز به انرژی حرکتی بود که در ۲۰۰۰ سال پیش توسط هرون فیزیکدان و ریاضیدان بزرگ یونانی در اسکندریه مطرح شده‌است. از مزایای استفاده از این درها آسان‌تر شدن ورود و خروج افراد (به‌ویژه برای افراد ناتوان، مسن و معلول) است.در این مقاله شما را با تعمیرات درب اتوماتیک آشنا خواهیم کرد

همچنین با استفاده از آن‌ها در مکان‌های پر رفت‌وآمد می‌توان تا ۳۵ یا ۵۰٪ در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد. معمولاً می‌توان سرعت باز و بسته شدن این درها را با توجه به نیاز محل، شدآمد، فصل سال یا ساعت‌های شبانه‌روز تنظیم کرد.

تعمیرات درب اتوماتیک هیدرولیکی

برای باز و بسته کردن خودکار درهای سنگین و بزرگ معمولاً از درهای هیدرولیکی استفاده می‌شود .که در آن‌ها از فشار روغن حاصل از جک‌های هیدرولیکی برای باز و بسته کردن در استفاده می‌کنند. از جمله مزایای این سیستم می‌توان به قدرت بسیار بالای جکهای هیدرولیکی، توانایی کار کرد آن و استهلاک بسیار پایین اشاره کرد. که در درب‌های سنگین کاربرد دارد و همچنین تردد دربهای هیدرولیکی را می‌توان به نا محدود ارتقاء داد و از جمله معایب سیستم گران بودن، احتیاج به سرویس و نگهداری فصلی اشاره کرد.

درب خودکار پنوماتیک

نوع دیگری از درها پنوماتیکی (بادی) هستند  که بیشتر در محل‌های مرطوب کاربرد دارند. اصول کارکرد این سیستم به وسیله باد است. که فشار باد پیستونهای جک‌ها را به حرکت درمی‌آورد. ضعف‌های بزرگ این سیستم عبارتند از: حجیم بودت آن، پر سر صدا بودن کمپرسور، احتیاج به سرویس ماهانه و بازرسی مکرر، استفاده از دستگاه‌های بزرگ صنعتی در تابلو فرمان و در نتیجه بزرگ شدن تابلو فرمان سیستم و در نهایت کارایی بسیار محدود این سیستم اشاره کرد.

تعمیرات درب گیربکسی

پرکاربردترین نوع درهای اتوماتیک و تعمیرات درب اتوماتیک درهای گیربکسی است. که ساختمان ساده‌ای دارند .و قیمت آن‌ها نیز نسبتاً پایین‌تر است. موتور کوچکی در داخل جک درب به کار گرفته شده‌است. که نیروی خود را به یک گیربکس انتقال داده که با افزایش قدرت دوران، جک را به گردش درمی‌آورد .و در نهایت شفت جک با سرعت استاندارد به عقب جلو حرکت می‌کند. از جمله مزایای این سیستم، کوچک بودن اندازه تابلو فرمان و مستقل بودن قسمت مکانیکی و الکترونیکی، برنامه‌ریزی عالی، انعطاف‌پذیری دستگاه با محیط نصب، احتیاج به سرویس بسیار کم در حد سالی یک یا دوبار و معایب این سیستم. عبارتند از: استهلاک بیشر نسبت به سیستم‌های هیدرولیکی به دلیل کارکرد چرخ دنده و گیربکس در جک، قدرت محدود و آسیب‌پذیری سیستم در مقابل فشار، بیش از حد است. درهای گیربکسی ممکن است ریلی، لولایی، زیرسقفی چندتکه، زیرسقفی یک‌تکه، کرکره‌ای یا درب شیشه‌ای باشند.

ریموت درب برقی چگونه کار می کند؟

بسیار پیش می آید که درب اتوماتیک به هر علتی کار نکند یا پس از بسته شدن دیگر باز نشود. حال اگر این مشکل به وجود آمد علت از کجاست؟

ابتدا چراغ ریموت را چک کنید اگر کم رنگ تر از همیشه بود یا خاموش بود باتری ریموت تمام  شده  که نیاز به تعویض دارد و یا ریموت معیوب شده است.

اگر ریموت سالم بود:

دقت کنید وقتی دکمه ایی را از ریموت لمس می کنید باید صدای رله دستگاه مرکزی شنیده شود. در این صورت ریموت فرمان را صادر کرده است. پس سالم است و دستگاه فرمان را اجرا کرده، پس دستگاه نیز سالم است.

اگر صدایی شنیده نشود باید ابتدا فیوز چک شود اگر فیوز هم سالم باشد. مشکل از برد مدار یا سیم های ورودی به آن می باشد. و به کارشناسی دقیق تر و تعمیرکار نیاز است.

چشمی درب تمام اتوماتیک یا فتوسل درب برقی

وقتی که ریموت درب برقی چک شد و از بدون ایراد بودن آن مطمئن شدید .و درب باز می شد اما بسته نمی شد، احتمالا ایراد از چشمی ها است، وقتی که ایراد از چشمی باشد باید از هم تراز بودن و تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کرد. درواقع هر چیزی که مانع از رسیدن مادون قرمز به گیرنده شود.

درب اتوماتیک انواع مختلفی دارد که در ساختمانهای تجاری استفاده می شود. این درها از سیستم های مکانیکی استفاده می کنند .تا به آنها اجازه باز یا بسته شدن خودکار را بدهد. انواع مختلفی از مکانیزم ها وجود دارند .که با درب های اتوماتیک ممکن است خراب شوند .و به تعمیرات درب اتوماتیک نیاز باشد .و شاید شما بخواهید بدانید که چگونه با این مشکلات کنار بیایید. مشکلات درب خودکار زیر برخی از مواردی است که ممکن است با آنها روبرو شوید .و باید بدانید که چگونه آنها را برطرف کنید.

1. درهای یک طرفه و جلوگیری از مشکلات محرک هایی که آنها را می بندد

یکی از متداول ترین انواع درب های تمام اتوماتیک که در ساختمان های تجاری استفاده می شود درب های یک طرفه است. این نوع درها به جلوگیری از اتلاف انرژی در مناطق پرترافیک کمک کرده و امنیت را به مشاغل اضافه می کنند. آنها از محرک یا فنر استفاده می کنند که باعث می شود در هنگام باز ماندن درب به طور خودکار بسته شود. بعضی اوقات ، محرک ها فرسوده می شوند و باید جایگزین شوند. چرب نگه داشتن فنرها و محرک های درب های اتوماتیک به جلوگیری از این نوع مشکلات کمک می کند.

2. خرابی سنسورهای حرکتی که باعث می شود درهای اتوماتیک شما به درستی کار نکنند

یکی از دلایلی که باعث تعمیرات درب اتوماتیک می شود سنسورهای حرکتی است.برخی از درهای اتوماتیک تجاری از سنسورهای حرکتی برای باز شدن هنگام حرکت شخصی در محدوده استفاده می کنند. این سنسورهای حرکتی می توانند فرسوده و کثیف شوند و باعث می شوند تا درست کار نکنند. تمیز کردن سنسورها به جلوگیری از این مشکلات کمک می کند. اگر تمیز کردن سنسورها مشکلی در درب های اتوماتیک شما ایجاد نمی کند . احتمالاً باید تعویض شوند یا ممکن است مشکلات دیگری وجود داشته باشد که یک سرویس تعمیر برای تشخیص آنها نیاز دارد.

3. موتورهای فرسوده که باعث می شوند درها به آرامی باز شوند یا اصلاً باز نشوند

با گذشت زمان ، موتورهایی که انواع مختلف درب را کار می کنند می توانند فرسوده شوند . گاهی اوقات ، موتورهای فرسوده ممکن است باعث شوند که درها به آرامی باز شوند . که در صورت باز شدن خیلی آهسته ممکن است خطرناک باشد. موتورها نیز می توانند کاملاً خراب شوند. و در هر دو حالت ، برای اطمینان از عملکرد صحیح درها ، می خواهید موتورها را تعویض کنید.

4. زنجیر ، کمربند و مسیرهایی که با درهای باز کن اتوماتیک فرسوده می شوند

قسمتهای دیگری از درهای اتوماتیک نیز وجود دارد که می توانند فرسوده شوند . مانند زنجیر ، کمربند ، قرقره و شیار. هنگامی که درب های اتوماتیک شما به درستی کار نمی کنند . می خواهید این قطعات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نیازی به تعویض ندارند. برای جلوگیری از فرسودگی این قطعات و خرابی هایی که منجر به تعمیرات  درب اتوماتیک می شود ،  قطعات درب خودکار را مرتباً چرب کنید.

اینها برخی از مشکلات رایج در مورد تعمیرات درب اتوماتیک است .که ممکن است با درهای اتوماتیک تجارت خود و جک درب روبرو شوید. اگر در زمینه تعمیرات درب اتوماتیک و نگهداری به کمک نیاز دارید . برای اطمینان از عملکرد صحیح درب ها با یک سرویس تعمیرات اتوماتیک درب تماس بگیرید.

ادامه مطلب

امتیاز ما

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما