انواع درب شیشه ای و اتوماتیک

انواع درب شیشه ای و اتوماتیک را بشناسیم…

امروزه در بسیاری از ساختمان‌های تجاری و مسکونی درب شیشه‌ای دیده می شود. رایج شدن این نوع از انواع درب شیشه ای و اتوماتیک به سبب امتیازات فراوان و زیبایی آن بوده. که علاوه بر ایجاد عایق انرژی و صوت، باعث می شده که فضای آن سوی ساختمان از بیرون نیز دیده شود. این موضوع برای درب ورودی فروشگاه‌ها، ساختمان‌های تجاری، بیمارستان‌ها و حتی بسیاری از مجتمع‌های مسکونی یک مزیت محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم درباره انواع درب شیشه‌ای و اتوماتیک شیشه‌ای، مزایا و کاربردهای آن‌ها صحبت کنیم. و همچنین به معرفی انواع فریم درب شیشه‌ای موجود در بازار بپردازیم.

انواع درب شیشه‌ای و اتوماتیک

درب‌ شیشه‌ای از اوایل قرن بیستم در ساختمان‌سازی‌های کلان آمریکا مورد استفاده قرار گرفتند. و بر خلاف تصور برخی که استفاده از این نوع درب‌ها را در قسمت اوپراتور یا لابی ساختمان‌ها باعث کم شدن امنیت ساختمان می دانند. دلیل استفاده از درب شیشه‌ سکوریت از ابتدا ایجاد فضای امن تر در ساختمان با افزایش دید نگهبانان و جلوگیری از ایجاد نقطه کور در مکان‌های عمومی بود.

 

استفاده از شیشه سکوریت به عنوان ویترین فروشگاه‌ها البته سابقه‌ای طولانی تر دارد .اما انواع درب شیشه‌ای و شیشه سکوریت اتوماتیک در پنجاه سال اخیر توانسته اند جای خود را در بازار تثبیت کنند. درب شیشه‌ای متشکل از لنگه‌هایی از در است که جنس آن شیشه 10 میلیمتری است. که یا در ریل و یا در فریم درب شیشه‌ای قرار می گیرد. و به وسیله لولا یا سیستم‌های مخصوصی باز و بسته می شود. درب شیشه‌ای می تواند انواع مختلفی داشته باشد. انواع مختلفی مانند:

بیشترین کاربرد این نوع درب برای فروشگاه‌ها یا واحدهای تجاری‌ای است که مایل‌اند دید رهگذران به داخل مغازه شان تا سرحد توان بیشتر باشد .و علاوه بر تمام شیشه‌ای بودن درب ورودی و ویترین، از نورپردازی ویژه برای هرچه درخشان‌تر کردن مغازه شان استفاده می کنند. نصب درب شیشه‌ای امری تخصصی است که نیاز به تجربه و ابزارآلات مخصوص دارد .و لذا اگر قصد خرید و نصب شیشه سکوریت اتوماتیک را دارید حتماً از افراد با تجربه کمک بخواهید.

تیم تخصصی دورال در ، برای راهنمایی و مشاوره در خدمت مشتریان گرامی هستند.

درب شیشه ای کشویی با فرم چوب

درب شیشه‌ای کشویی با فریم طرح چوب

آشنایی با انواع درب شیشه ای و اتوماتیک

یکی از انواع درب شیشه‌ای که خود انواع مختلفی دارد .و امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، درب های اتوماتیک شیشه‌ای است. درب  تمام اتومات از جمله درهایی است که هم در قسمت اپراتور یا لابی ساختمان و هم در فروشگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و ساز و کار آن به صورت خودکار است. یعنی چه به صورت کشویی باشد .و چه به صورت اتوبوسی و یا تلسکوپی، در هر صورت با استفاده از یک سنسور حساس به حرکت و نور و به وسیله موتور حرکتی یا جک‌هایی که دارد، درب را به صورت اتوماتیک باز و بسته می کند.

درب اتوماتیک نیز مانند درب‌های شیشه‌ای معمولی نیاز به یک فریم دارند .که غالباً از پروفیل‌های آلومینیوم یا استیل ساخته می شود. و این فریم می تواند در رنگ‌ها و فرم‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. انواع درب های اتوماتیک شامل موارد زیر است:

انواع درب شیشه ای و اتوماتیک:

که هر یک از این موارد از نظر فرم، شکل، شیوه باز و بسته شدن و کاربرد، با یکدیگر تفاوت دارند. مثلاً درب شیشه‌ای اتوماتیک گردان دارای 4 در با زاویه 90 درجه است که با سرعتی ثابت در قسمت درب ورودی ساختمان در حال گردش است. و هر کسی می تواند از یکی از این فواصل عبور کند و به ساختمان وارد یا از آن خارج شود. از جمله مزایای درب شیشه سکوریت اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • جلوگیری از هدر رفتن هوا
  • عایق انرژی و صوت
  • جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر (مانند کرونا)
  • قابل استفاده در تمامی ساختمان‌ها با هر سبک معماری
  • کنترل زمانی رفت آمد
  • و…

درباره کنترل زمان رفت آمد باید بدانید که این درب‌ها با استفاده از ریموت قابل کنترل هستند .و شما می توانید از یک ساعت خاص، درب را از یک سو (داخل به خارج یا بلعکس) مسدود بگردانید. همچنین می توان اینطور برنامه ریزی کرد که از سویی که تاریک می شود، درب نیز به صورت اتوماتیک مسدود گردد. همچنین در صورت بروز یک مشکل یا حاشیه یا سرقت می توان با استفاده از ریموت سریعاً درب را قفل کرد .و مانع از خروج سارقین یا مزاحمین گردید.

درب شیشه‌ای اتوماتیک

چند نوع فرم درب وجود دارد؟

انواع فریم درب شیشه سکوریت اتوماتیک

اما درباره انواع فریم‌هایی که باید برای نصب و نگهداشتن انواع شیشه سیکوریت و شیشه سکوریت اتوماتیک مورد استفاده قرار بگیرند. می توان گفت که فریم‌ها به طور کلی یا از جنس آلیاژهای سبک آلومینیوم ساخته می شوند. و یا از جنس استیل هستد. اصولاً برای نصب شیشه‌های سراسری بدون حرکت (ویترین) باید چارچوبی از این جنس فراهم باشد. تا شیشه در درون آن قرار بگیرد. و بعضی اوقات نیز ورقی از جنس آلومینیوم یا نوارهای پلاستیکی موسوم به پاسار در درون این فریم‌ها جا می گیرند. تا از حرکت و لرزش اضافی شیشه خودداری کنند.

بدین ترتیب فریم درب شیشه‌ای می تواند درب را از چهار طرف محاصره کرده و باعث افزایش مقاومت آن شود. در انواع درب شیشه ای و اتوماتیک نیز از غالباً از فریم‌های استیل استفاده می شود که از نظر مقاومت و دوام، بهتر از فریم‌های آلومینیومی عمل می کنند.

فریم درب شیشه‌ای می تواند در ابعاد مختلف و در انواع درب شیشه ای و اتوماتیک مورد استفاده قرار بگیرد. که این ابعاد بسته به نیاز و ابعاد و وزن شیشه می تواند از 2 سانتی‌متر در عرض تا 15 سانتی متر متفاوت باشد. و همچنین ارتفاع آن نیز می تواند از 5 سانتی متر تا 10 سانتی متر مختلف باشد. همچنین این فریم‌ها دارای رنگ بندی‌های مختلفی نیز هستند. که در نوع استیل، تفاوت رنگ آن‌ها بخاطر تفاوت در آلیاژ به کار رفته است. و قیمت آن نیز با همین احتساب می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در میان تمامی فریم‌های آلومینیومی و استیل، فریم استیل طلایی از همه فریم‌ها گران تر و البته از همه آن‌ها نیز زیباتر است.

انواع فریم درب شیشه ای در ابعاد مختلف

انواع فریم درب شیشه ای در ابعاد مختلف

https://www.nxtwall.com/door-types-single-double-solid-glass-swing-aluminum-frame-and-sliding-doors/

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما