سنسور مادون قرمز محدوده خاصی را مورد پوشش قرار می دهد

انواع درب شیشه‌ای اتوماتیک

درب شیشه ای
مقدمه

امروزه یکی از وسایلی که تقریبا در تمامی فروشگاه‌ها و اماکن عمومی یافت می‌شود،انواع درب شیشه‌ای اتوماتیک به عنوان درب ورودی  می‌باشد.این نوع از درب شیشه ای به گونه ای طراحی شده‌اند. تا با قرار گرفتن هر شخص مقابل آن،درب به صورت خودکار باز شود و سبب شود تا تعامل اشخاص با درب به حداقل برسد.

انواع درب شیشه‌ای اتوماتیک:

این مدل از درب‌ها یکی از بهترین راه حل‌ها برای بهینه کردن مصرف انرژی می‌باشند. اینگونه از درب‌های اتوماتیک زیبایی و جلوه خاصی به محیط می‌دهند.

درب اتوماتیک،عمل باز و بسته شدن را به وسیله چشمی خود انجام می‌دهد.این چشمی که معمولا در بالی درب قرار دارد،وظیفه تشخیص اجسام خارجی را بر عهده دارد و در صورت تشخیص انسان و یا هر جسم خارجی دیگری،دستور باز شدن درب را به گیربکس‌های موجود در این وسیله ارسال می‌کند و این گیربکس‌ها هستند که در آخر با کمک چرخ دنده‌ها درب را برای مراجعه کنندگان باز می‌کنند.

درب های شیشه ای اتوماتیک از اجزای مختلفی تشکیل شده اند
درب های شیشه ای اتوماتیک از اجزای مختلفی تشکیل شده اند
عملگر های درب:

این گونه از درب‌ها به طور معمول از سه عملگر برای باز و بسته شدن استفاده می‌کنند،این سه عملگر عبارتند از:مکانیکی،هیدرولیکی و پنوماتیکی در عملگر‌های مکانیکی،درب شیشه‌ای اتوماتیک توسط تعدادی چرخ دنده و گیربکس به حرکت در می‌آید و عملیات باز و بسته شدن را انجام می‌دهد.

نوع دیگری از عملگرها که در این درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد،عملگر‌های هیدرولیکی است.این درب‌ها بر خلاف مدل قبلی،هیچ چرخ دنده و یا گیربکسی ندارند و تمامی عملیات باز و بسته شدن درب‌ها توسط فشار سیالات و روغن موجود در آن انجام می‌شود.

عملگر سوم و آخری که وجود دارد نوع پنوماتیکی درب اتومات است. این مدل از درب‌ها به وسیله فشار گاز کار می‌کنند و فشار گاز است که باعث باز و بسته شدن درب می‌شود.

به طور کلی درب های شیشه ای اتوماتیک به سه دسته مختلف تقسیم می شوند
به طور کلی درب های شیشه ای اتوماتیک به سه دسته مختلف تقسیم می شوند
تجهیزات فنی درب شیشه‌ای اتوماتیک:

این مدل از درب‌ها به دلیل تکنولوژی خاص و منحصر به فردی که دارند،از تجهیزات خاصی نیز درست شده‌اند.

این تجهیزات عبارتند از:موتور الکتریکی،برد الکترونیکی،ریموت،حسگر ها و…

سنسور در انواع درب شیشه‌ای اتوماتیک:

یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده درب شیشه‌ای اتوماتیک،سنسور‌ها می‌باشند.همانطور که در بالا گفته شد،سنسور‌ها وظیفه تشخیص شخص و یا جسم خارجی را بر عهده دارند و دستورات لازم را به گیربکس و چرخ دنده‌ها ارسال می‌کنند.

حسگر‌های این درب‌ها انواع متنوعی دارند و بسته به نوع درب و یا جایی که قرار است از آن استفاده شود متفاوت هستند.

مایکروویو بازتابی:

این مدل از سنسور‌ها معمولا برای درب‌هایی استفاده می‌شود که نیازمند عملکرد بسیار سریع می‌باشند. و معمولا برای درب‌هایی استفاده می شوند که قرار است در مکان‌های شلوغ نسب شوند.این مدل از حسگر‌ها قدرت تشخیص بسیار بالایی نیز دارند.

مادون قرمز:

این حسگر‌ها به درب این امکان را می دهند تا محدوده حرکت خاصی را مورد پوشش قرار دهد.این نوع سنسور یکی از پرطرفدار ترین انواع سنسور‌ها در بین درب‌های اتوماتیک به حساب می‌آید و دلیل ‌این محبوبیت،هماهنگی این سنسور با تمامی درب‌های اتوماتیک می‌باشد.

سنسور های ترکیبی:

نامی که بر روی این سنسور‌ها گذاشته اند کاملا گویای کاربرد آن‌ها می باشد.این سنسور‌ها همانطور که از نامشان مشخص است.ترکیبی از فناوری مادون قرمز و مایکروویو می‌باشد.یکی از مزیت‌هایی که انواع درب شیشه‌ای اتوماتیک و سنسور آن نسبت به بقیه درب‌ها دارد.ایمنی بالای آن هنگام برخورد درب و اشیاء است.اگر در هنگام بسته شدن درب،جسمی مابین درب قرار بگیرد،سنسور ترکیبی آن را تشخیص داده و مانع بسته شدن درب می‌شود.

سنسور های ترکیبی مانع از برخورد اشیاء با درب شیشه ای اتوماتیک می شوند
سنسور های ترکیبی مانع از برخورد اشیاء با درب شیشه ای اتوماتیک می شوند
مطلب آخر:

همانطور که در بالا به آن اشاره شد.درب‌های اتوماتیک به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند.انواع درب شیشه‌ای اتوماتیک هیدرولیکی و پنوماتیکی که از انواع درب‌های اتوماتیک به حساب می‌آیند.به دلیل و جود معایب مختلفی مدتی است که منسوخ شده‌اند. و دیگر از آن ها استفاده نمی‌شود.امروزه درب‌هایی جدید تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. که به آن‌ها درب شیشه ای اتوماتیک برقی می‌گویند.این درب‌ها با نیروی مکانیکی و با استفاده از گیربکس و چرخ دنده کار می‌کنند.قیمت درب‌های اتومات برقی نیز نسبت به مدل‌های دیگر درب کمی پایین تر و به صرفه تر می‌باشد.همیشه قبل از خرید درب‌های اتوماتیک و یا هر خرید دیگری،حتما در ارتباط با محصولی که قصد خریدن آن را دارید. مطالعه و تحقیق کنید،تا بتوانید بهترین مورد را برای پروژه خود انتخاب نمایید.

 

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما