استفاده از درب اتوماتیک

استفاده از درب اتوماتیک در مناطق پر رفت و آمد بسیار معمول است!

درهای اتوماتیک تنظیمات متنوعی دارند . اما همه آنها یک چیز مشترک دارند – همه آنها یک اپراتور خودکار دارند. درهای اتوماتیک پیچیده نیستند.امروزه استفاده از درب اتوماتیک بسیار معمول شده است.

دستگاه ها و برنامه های کنترل پورتال تخصصی

درب خودکار دارای یک درب ، یک اپراتور اتوماتیک و سنسورهایی با مدار منطقی است .تا در هنگام نزدیک شدن به درب ، اپراتور خودکار را آغاز کند. بیشتر افراد مسن اولین معرفی خود را در درهای اتوماتیک در یک سوپرمارکت بقالی دریافت کردند.

اگرچه استفاده از درب اتوماتیک ساده هستند ، اما آنها همراه با سیستم های کنترل دسترسی الکترونیکی پیچیده تر می شوند. چرا؟

از آنجا که درب باید قفل شود تا زمانی که اپراتور خودکار شروع به کار کند. برای اینکه اپراتور اتوماتیک درب را باز کند .ابتدا مکانیکی باید درب آن را باز کند. در صورت بسته شدن درب توسط اپراتور اتوماتیک ، این کار باید به ترتیب معکوس تکرار شود. برای درهایی که نیاز امنیتی بالاتری دارند ، هماهنگی با اپراتور اتوماتیک می تواند .قابل توجه شود. رابط درب معمولی به صورت اتوماتیک برای درب با امنیت بالا می تواند شامل موارد زیر باشد.:


دریافت سیگنال قفل درب از صفحه کنترل دسترسی


شروع یک توالی تأخیر زمانی


مرحله 1: میله های برقی سخت افزار هراس برقی را جمع کنید


مرحله 2: احساس کنید که میله های عمودی کنار گذاشته شده اند


مرحله 3: عملگر خودکار را فعال کنید


مرحله 4: باز کردن درب مانیتور برای حضور شخصی در دهانه


مرحله 5: بعد از عدم حضور (همه افراد گذشت) بسته شدن درب توسط اپراتور درب آغاز می شود


مرحله 6: به دنبال بستن درب (سوئیچ های موقعیت درب)


مرحله 7: پس از تشخیص بسته شدن درب ، میله های عمودی سخت افزار Panic را رها می کند(در را دوباره قفل کنید)


مرحله 8: موقعیت مکانیکی عمودی را ردیابی کنید تا از قفل شدن درب ها اطمینان حاصل کنید

بیشتر تولید کنندگان اپراتور اتوماتیک برای این منظور مدار کنترل را ارائه می دهند (شکل 15.1).

انواع پورتال های کنترل شده دسترسی
Thomas L. Norman CPP / PSP ، در کنترل دسترسی الکترونیکی (ویرایش دوم) ، 2017

استفاده از دربهای اتوماتیک

استفاده از درب اتوماتیک در مناطق پر رفت و آمد معمول است. درهای اتوماتیک در بیمارستانهایی استفاده می شوند که بیماران باید به بخش مراقبت های ویژه منتقل شوند . یا در مناطقی که کارگر باید کارتریج مواد را به قسمت امن برای چاپ منتقل کند . مانند فروشگاه چاپ کارت اعتباری.

درهای اتوماتیک نباید به عنوان پورتال به منطقه با امنیت بالا مورد استفاده قرار گیرند . مگر اینکه کنترلهای رویه ای بسیار خوبی انجام شود . زیرا ورود غیرمجاز برای شخص غیرمجاز بسیار آسان است.
استفاده از درب اتوماتیک و متداول ترین نوع درب

یک درب تک یا دوجداره استاندارد است که یک اپراتور به آن متصل است.در استفاده از درب قبل از اتوماسیون یک درب استاندارد ، لازم است اطمینان حاصل شود .که قاب ، لولا و درب به اندازه کافی محکم باشد تا در برابر گشتاور اعمال شده توسط اپراتور درب در هنگام استفاده از درب اتوماتیک در بالای درب بایستد.

به یاد داشته باشید ، این عمل در ناحیه ای از درب اعمال می شود که معمولاً به آن فشار وارد نمی شود. به طور معمول یک در ساخته می شود تا  در دسته باز شود . نه بالای آن. باز کردن درب از بالا ، در وسط بین لولایی و لبه اعتصاب ، فشار قابل توجهی را اعمال می کند. که این درب برای پذیرش طراحی نشده است.

بر این اساس ، درب باید به اندازه کافی محکم باشد که سالهای بسیاری در روز در برابر چنین عملیاتی  مقاومت کند. درها و درهایی که از نظر تعمیر و نگهداری ضعیف هستند. می توانند در هنگام نصب یک اپراتور خودکار خراب شوند.

عملکرد درب چرخشی اتوماتیک می تواند برای شخصی که انتظار آن را ندارد تعجب آور باشد. توصیه می شود “مناطق جارو برقی درب” را روی کف آن نقاشی کرده و یا علامت گذاری کنید تا در آن باز شود .و به عنوان زنگ هشدار برای خارج شدن از آن منطقه به منظور جلوگیری از ورود درب به مسیر شخصی که ایستاده یا در حال راه رفتن است. این امر به ویژه هنگامی اهمیت دارد. که یک درب به داخل راهرویی که مردم در آن عبور می کنند باز شود.

استفاده از درب اتوماتیک

نوع متداول در استفاده از درب اتوماتیک، درب کشویی است . درهای کشویی اتوماتیک از بسیاری جهات از درب های چرخان اتوماتیک برتر هستند .زیرا دیگر نیازی به نگرانی در مورد چرخش درب به مسیر شخصی که در آن نزدیکی است وجود ندارد. درهای کشویی ممکن است از استیل یا شیشه ساخته شود (یک بار هم یک درب چوبی دیده ام ، اما نادر است). درهای کشویی مزیت بارز این را دارند که فضای بسیار کمی را در اتاق بدست آورند. تا مبلمان یا تجهیزات در مجاورت آنجا قرار بگیرد.

درهای کشویی اتوماتیک ممکن است به صورت تک برگ تنظیم شوند که در آن یک درب به سمت آن بچرخد یا دو برگ باشد .که در آن دو درب به سمت آن بچرخد و سپس نزدیک به مرکز باز باشد. بیشتر اپراتورهای درب کشویی اتوماتیک با مقاومت بسیار کمی در کشیدن درب باز می کنند. این امر به ویژه در مورد درب های اتوماتیک دو لنگه با استفاده از پانل های شیشه ای بدون قاب صادق است.
خیلی آسان است که انگشتان فرد را بین صفحات شیشه ای قرار دهید .و درها را باز کنید. کلیه درهای کشویی اتوماتیک مورد استفاده در برنامه های کنترل دسترسی باید به قفل مغناطیسی مجهز باشند. تا از عدم دسترسی به درب توسط کاربر غیرمجاز اطمینان حاصل شود.

با این وجود ، باید مقررات مربوط به بازشدن در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی فراهم شود ، زیرا نمی توان به سادگی درب را باز کرد مگر اینکه درب خاص ساخته شود تا یک پارتیشن لولایی آویزان از یک قاب کشویی باشد که تا حدودی نادر است اما گزینه ای از سوی برخی تولید کنندگان است.

یکی دیگر از انواع متداول در استفاده از درب اتوماتیک درب bifold یا چهار ضلعی است. درب دو شاخه ای ، درب دو برگ است .که در آن یک برگ از یک طرف به قاب چسبانده می شود .و هر دو برگ در مرکز جمع می شوند. لبه بدون برگ نهایی در یک مسیر در بالای درب قرار داده شده است. به گونه ای که ممکن است کل مونتاژ به سمت برگی که به قاب چسبانده می شود .هل داده شود.
بدین ترتیب ، درب دو شکاف در نیمه باز شده تا قسمت بازشو قرار می گیرد. درهای دو شکاف معمولاً به صورت درهای نیمه عرض تنظیم شده در یک بازوی تک درب تنظیم می شوند. یک درب چهار ضلعی به سادگی دو درب دوجداره است که در یک بازوی دو پهن قرار گرفته است .

استفاده از درب اتوماتیک

درهای دو و چهار برابر ، مانند درهای کشویی ، نزدیک به قاب باز می شوند و فضای زیادی را مانند یک درب لولایی نمی گیرید. درهای دو و چهار برابر به سرعت باز و بسته می شوند . که بزرگترین دارایی آنها است. درهای  کشویی دو برابر سریعتر از یک درب کشویی تک برگ استاندارد در همان قاب باز می شوند. یک درب چهار برابر چهار برابر سریعتر از یک درب کشویی تک برگ در یک قاب دوتایی باز می شود.

مراحل اولیه طراحی و استفاده  از درب اتوماتیک

مکانهای کنترل سیستم دسترسی

کارتخوان ها باید به گونه ای تنظیم شوند که جابه جایی از طریق درب یا پورتال به راحتی تسهیل شود – یعنی معمولاً در کنار درب با دسته و در نزدیکی دسته درب. در جایی که این درب در اختیار بسیاری از کاربران با چرخ دستی قرار می گیرد .در زمان استفاده از درب اتوماتیک و در جایی که این درها توسط اپراتورهای اتوماتیک مانند درب بیمارستانی اتوماتیک یا راهرو نگهداری نگهداری می شوند . کارت خوان ممکن است به اندازه کافی دور از درب قرار گرفته باشد. تا بتواند اعتبار دسترسی را به راحتی ارائه دهد در حالی که کاربر در پشت آن است.

دکمه های فشار به سمت خروجی باید در قسمت خروجی درب در محلی قرار گیرند . نامه های علامت گذاری باید از رنگ متضاد با پیشینه آن و اندازه ای که توسط کد محلی یا 3/4 داخل آن حک شده است در صورت وجود کد مربوطه بالا باشد.

در استفاده از درب اتوماتیک صفحه کلیدها باید مشابه کارت خوان ها و به گونه ای قرار بگیرند که در صورت امکان کد اصلی وارد شده را مبهم کند.

خوانندگان بیومتریک باید مانند کارت خوان ها و به روشی مناسب برای محیطشان قرار بگیرند. به عنوان مثال ، سیستم های تشخیص صدا برای محیط های پر سر و صدا مناسب نیستند . سیستم های تشخیص چهره برای کار با اطمینان به شرایط خاصی برای نورپردازی نیاز دارند .و سیستم های اثر انگشت و هندسه دست ممکن است. در محیط های پر گرد و غبار کم کار کنند.

کنترل کننده های کنترل زنگ / دسترسی باید در یک محیط تمیز و خشک قرار بگیرند. (از کمد های نگهبان جلوگیری کنید) و باید از یک مدار اختصاصی تغذیه شوند . نه از یک بسته پلاگین به یک پریز برق. چنین جایگاه هایی اجازه قطع برق را می دهند ، در حالی که قطع برق در یک مجرا سخت تر است.

در حالت ایده آل ، وسایل الکترونیکی کنترل زنگ / دسترسی باید در یک کابینت ترمینال امنیتی ساخته شده توسط سفارشی بزرگتر نصب شود .که منبع تغذیه ، پایانه ها و سایر لوازم الکترونیکی حساس را نیز در خود جای دهد. این روش همیشه در محیط های بیرونی مناسب است.

برای تجهیزات در فضای باز ، این انتخاب باید شامل : حساس به آب و هوا و گرمای شدید باشد. در صورت لزوم ، بخاری و تهویه هوا  را در طرح قرار دهید. بهترین شیوه ها نشانگر استفاده از منبع برق اضطراری در محفظه های بیرونی برای اطمینان از تداوم برق است.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما