آموزش نصب درب شیشه ای

آموزش نصب درب شیشه‌ای

درب شیشه ای

آموزش نصب درب شیشه‌ای به عنوان یک مهارت می‌تواند برای فرد منبع درآمد به حساب بیاید و یا به‌وسیله آن اقدام به نصب درب شیشه‌ای برای خود و خانواده کند. از آنجایی که امروزه در اکثر خانه‌ها، ساختمان‌ها و آپارتمان‌های تجاری و یا اداری از این سبک درب‌ها استفاده می‌شود یادگیری این مهارت می‌تواند کمک زیادی برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد برای شما باشد.

امروز قصد داریم تا در این مقاله به شما آموزش دهیم که چطور می‌توانید درب شیشه‌ای نصب کنید. اما به خاطر داشته باشید که اطلاعات این مقاله صرفا برای ایجاد یک دید کلی نسبت به این کار بوده و برای آموزش نصب درب شیشه‌ای تخصصی و حرفه‌ای بهتر است از افراد متبحر و آموزشگاه فنی و حرفه‌ای کمک بگیرید.

آموزش نصب درب شیشه ای اداری

نمونه از نصب درب‌های شیشه‌ای داخل یک ساختمان اداری

 

آموزش نصب درب شیشه‌ای

درب‌های شیشه‌ای غالبا از قاب آلومینیومی یا وینیل و یک جفت صفحه شیشه‌ای در قاب‌های شبیه به هم ساخته می‌شوند. در ساخت این سبک از درب‌ها یکی از پانل‌ها به صورت ثابت طراحی شده و دیگری مجهز به غلطک است به همین علت به آن متحرک می‌گویند.

به طور کل می‌توان گفت نصب درب شیشه‌ای ساده است و شما به همراه یک دستیار به راحتی می‌توانید آن را در منزل و یا حتی دفتر کارتان نصب کنید. اما به خاطر داشته باشید که انجام این کار توسط یک متخصص حرفه‌ و کاربلد بسیار ایمن‌تر خواهد بود .پس توصیه ما این است که حتما به نصاب‌های دفاتر فنی مجرب مراجعه کنید.

نصب درب های شیشه ای

نصب درب‌های شیشه‌ای برای داخل منزل به لوکس‌تر شدن محیط خانه کمک بسیاری خواهد کرد

آموزش نصب اپراتور شیشه‌ای

آموزش نصب درب شیشه‌ای و اپراتور آن نیز از جمله آموزش‌هایی است که با فراگیری آن به طور کاملا حرفه‌ای قادر خواهید بود تا کاملا از طریق آن درآمدزایی کرده و حتی خود اشتغالی پیدا کنید. این سری آموزش‌ها شامل زیرمجموعه شیشه بانکی، شیشه کشویی، شیشه تلسکوپی و شیشه‌های امنیتی است. که به طور کل می‌توان به دو دسته اتوماتیک و دستی تقسیم شود. حتما در حین یادگیری این حرفه به خاطر داشته باشید که سرفصل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را به طور کامل فرا بگیرید:

  • آموزش پروفیل یا همان اتصال ریل‌های نگه‌دارنده
  • آموزش نصب و راه‌اندازی لت متحرک و ثابت
  • آموزش عایق‌بندی سیستم و کاور کردن آن
  • آموزش نصب درب شیشه‌ای و راه‌اندازی هدایتگرها
  • آموزش شیوه پلن‌ریزی، کنترل پنل‌های تک سرعته، دو سرعته و بسته شده
  • آموزش و توضیحات مرتبط با شیوه تنظیم انواع چشمی (سنجش میزان حساسیت آن‌‌ها و عمق میدان دید)

نصب انواع درب های شیشه ای

انواع درب‌های شیشه‌ای را مطابق سلیقه خود سفارش داده و نصب کنید.

نکاتی که در حین آموزش نصب درب شیشه‌ای اتوماتیک باید به خاطر بسپارید

همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم بهتر است که حتما آموزش‌های لازم را توسط تیم مجرب و یا ویدیوها و پکیج‌های آماده از موسسات معتبر تهیه کنید. اما اگر می‌خواهید خودتان اقدام به نصب درب شیشه‌ای منزل خود کنید باید نکاتی در خصوص آموزش نصب درب شیشه‌ای بدانید که در ادامه باهم این نکات را مرور می‌کنیم.

  • قبل از هر چیزی باید بدانید که نصب درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک روش‌های مختلفی دارد که هر فرآیند با دیگری فرق کرده و برای انجام درست کار باید حتما دقت لازم را به کار ببرید.
  • هنگام نصب قاب آلومینیومی لطفا توجه داشته باشید که قاب حتما باید به صورت افقی نگه داشته شده و با خطای یک میلیمتر باشد. در صورتی که تراز رعایت نشود در نهایت شاهد ناهموار بودن درب شیشه‌ای خواهید بود که چندان خوشایند نخواهد بود؛ به طور کل عدم رعایت این نکته عمر مفید درب را نیز کاهش خواهد داد.
  • در آموزش نصب درب شیشه‌ای، نصب آویز در گام سوم است. با استفاده از پیچ آویز درب، قطعات آویز را در جایگاه مناسب خود نصب کنید. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که مرکز قرقره و درب به صورت موازی یکدیگر قرار گرفته باشند. چرا که در غیر این صورت دوام قرقره به شدت کاهش خواهد یافت.
  • تنظیمات مرتبط ارتفاع و فاصله درب یکی دیگر از نکاتی است که باید به شدت به آن توجه داشته باشید.
  • تنظیم تنش تسمه درب کشویی اتوماتیک فراموش نشود.
  • تنظیم سیستم کنترل
  • سنسور درب کشویی برقی را از قلم نیندازید.

احتیاطات لازم و جمع‌بندی کلی

پس از اتمام نصب درب شیشه‌ای، حتما یک بار درب را ببنید و منطقه که سنسور در آن قرار گرفته است را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که اولین بار درب به آرامی حرکت خواهد کرد تا مسیر حرکت در را ثبت کند. به طور کلی باید برای تمامی این موارد حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید. و یا اینکه آموزش نصب درب شیشه‌ای را بگذرانید.چراکه فاکتورهای زیادی در حین نصب درب شیشه‌ای دارای اهمیت هستند که عدم رعایت آن‌ها بسیار ریسک بالایی دارد.

امتیاز ما

مقالات اخیر

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما