همه چیز در مورد درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه ای کشویی معمولاً در درهای خروج مشاغل بزرگ خرده فروشی استفاده می شوند. (مشاغل خرده فروشی کوچکتر اپراتورهای درب اتوماتیک شیشه ای چرخان را ترجیح می دهند.) از آنها در آسانسورها نیز استفاده می شود.بیاید باهم همه چیز در مورد درب اتوماتیک شیشه ای یاد بگیریم.

ایجاد کننده اپراتور درب ممکن است به روش های مختلفی ایجاد شود:

سنسور رویکرد (مانند سنسور رادار) – هنگامی که کاربر به آن نزدیک می شود ، درب باز می شود.
Pushbutton – با فشار دادن یک دکمه ، درب باز می شود.
کنترل دسترسی – هنگامی که یک سیستم کنترل دسترسی تعیین می کند کاربر مجاز به رد شدن است و ، درب باز می شود.
به صورت خودکار (در مورد آسانسور).
ماشه ای از هر یک از درخواست های فوق که درب را باز کند (یا در صورت بسته شدن باز شود).

همه چیز در مورد درب اتوماتیک شیشه ای و سنسورهای ایمنی

از سنسورها می توان برای شناسایی موانع در مسیر بسته شدن درها استفاده کرد. ساده ترین سنسور ، متشکل از یک پرتوی نوری است که در سراسر دهانه قرار دارد: هنگامی که تیر توسط یک مانع شکسته می شود ، اپراتور از بسته شدن درب جلوگیری می کند. سنسورهای ایمنی مادون قرمز و رادار نیز معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند.

سنسورهای دیگری مانند موتورهای دارای مقاومت می توانند برای معکوس کردن عملکرد بسته شدن درب پس از مواجهه با مانع استفاده شوند.

همه چیز در مورد درب اتوماتیک شیشه ای-فن آوری عملگر در فضای بالای درب کشویی قرار دارد.

یک موتور الکتریکی که برای بدست آوردن سرعت پایین تر و گشتاور بالاتر حرکت می کند ، یک قرقره را در یک طرف کمربند هدایت می کند. درب به کمربند بست شده است. برای باز کردن درب ، موتور قرقره را چرخانده ، که به نوبه خود کمربند را چرخانده ، و درب را می کشد. برای بستن درب ، برعکس عمل می کند.

از لحاظ تاریخی ، درهای آسانسور توسط مجموعه ای از اتصالات مکانیکی باز شده اند. موتور ، از پایین به جلو ، بازوهای متصل را می چرخاند.

همه چیز در مورد درب اتوماتیک شیشه ای-  انواع درهای کشویی انواع مختلفی وجود دارد:

درب کشویی استاندارد (بال های تکی یا دوبل)
درب کشویی تلسکوپی (دو بال یا چهار بال)
درب کشویی مدور (قطعه مدور ، نیمه دایره ای یا کامل دایره ای)
درب تاشو کشویی (دو بال یا چهار بال)
درب کشویی هرمتیک (بال یا یک بال)
درهای کشویی تمام شیشه ای (تک بال یا دو بال بال)
درب کشویی اتاق تمیز (بال های یک بال یا دوبل)

همه چیز در مورد درب شیشه ای اتوماتیک -اپراتورهای درب کشویی

اپراتورهای درب کشویی معمولاً در درهای خارجی مشاغل بزرگ خرده فروشی استفاده می شوند. (مشاغل خرده فروشی کوچکتر اپراتورهای درب چرخان را ترجیح می دهند.) از آنها در آسانسورها (بالابرها) نیز استفاده می شود.

ایجاد کننده اپراتور درب ممکن است به روش های مختلفی ایجاد شود:

سنسور رویکرد (مانند سنسور رادار) – هنگامی که کاربر به آن نزدیک می شود ، درب باز می شود.
Pushbutton – با فشار دادن یک دکمه ، درب باز می شود.
کنترل دسترسی – هنگامی که یک سیستم کنترل دسترسی تعیین می کند کاربر مجاز به طی شدن است ، درب باز می شود.
به صورت خودکار (در مورد آسانسور).
ماشه ای از هر یک از درخواست های فوق که درب را باز کند (یا در صورت بسته شدن باز شود).

همه چیز در مورد درب اتوماتیک شیشه ای: سیستم کنترل 

کنترل دسترسی جغرافیایی ممکن است توسط پرسنل (به عنوان مثال ، نگهبان مرز ، تندرست ، چک بلیط) یا با وسیله ای مانند یک چرخ دستی انجام شود. ممکن است حصارهایی برای جلوگیری از دور زدن این کنترل دسترسی وجود داشته باشد. یک جایگزین از کنترل دسترسی به معنای دقیق (کنترل دسترسی فیزیکی ) سیستم بررسی حضور مجاز است . به عنوان مثال به فلان درب مراجعه کنید. کنترل کننده بلیط (حمل و نقل). یک نوع ، کنترل خروج است . به عنوان مثال یک فروشگاه (خرید)

اصطلاح کنترل دسترسی به عمل محدود کردن ورودی یک ملک ، ساختمان یا اتاق برای افراد مجاز اشاره دارد. کنترل دستیابی فیزیکی توسط یک انسان (نگهبان ، تندرست یا گیرنده) از طریق ابزارهای مکانیکی مانند قفل و کلید یا از طریق روشهای تکنولوژیکی مانند سیستم های کنترل دسترسی مانند مانتاپ قابل دستیابی است. در این محیط ها ، مدیریت کلید فیزیکی نیز می تواند به عنوان ابزاری برای مدیریت و نظارت بیشتر دسترسی به مناطق دارای کلید مکانیکی یا دسترسی به برخی دارایی های کوچک استفاده شود.

کنترل دسترسی فیزیکی چه کسی ، کجا ، و چه زمانی. یک سیستم کنترل دسترسی تعیین می کند چه کسی مجاز به ورود یا خروج است . از کجا مجاز به خروج یا ورود و چه موقع اجازه ورود یا خروج دارد. از نظر تاریخی ، این کار تا حدودی از طریق کلیدها و قفل ها انجام می شد. هنگامی که یک در قفل است . بسته به نحوه پیکربندی قفل ، فقط کسی که دارای یک کلید است می تواند از طریق درب وارد شود.

قفلها و کلیدهای مکانیکی محدودیت نگهدارنده کلید را در زمانها یا تاریخهای خاص مجاز نمی کنند. قفلها و کلیدهای مکانیکی سوابق کلیدی را که در هر درب خاص استفاده می شود ، ارائه نمی کنند ، و کلیدها را می توان به راحتی کپی کرد یا به شخص غیرمجاز منتقل کرد. هنگامی که یک کلید مکانیکی از بین رفته یا نگهدارنده کلید دیگر مجاز به استفاده از منطقه حفاظت شده نیست ، باید قفل ها دوباره کلید شوند.

کنترل دسترسی الکترونیکی از کامپیوترها برای حل محدودیتهای قفل مکانیکی و کلیدها استفاده می کند. طیف گسترده ای از اعتبار را می توان برای جایگزینی کلیدهای مکانیکی استفاده کرد. سیستم کنترل دسترسی الکترونیکی دسترسی را بر اساس اعتبار ارائه شده اعطا می کند. در صورت امکان دسترسی ، درب برای مدت زمان مشخصی قفل می شود و معامله ثبت می شود..

در صورت عدم دسترسی ، درب قفل می شود و تلاش برای دسترسی ضبط می شود. در صورت باز شدن بیش از حد طولانی در هنگام باز بودن قفل ، این سیستم همچنین در و زنگ را کنترل خواهد کرد.

همه چیز در مورد درب اتوماتیک شیشه ای-موتور الکتریکی

موتور الکتریکی یک ماشین الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. بیشتر موتورهای الکتریکی از طریق تعامل بین میدان مغناطیسی موتور و جریان الکتریکی در سیم پیچ سیم کار می کنند تا نیرو به شکل گشتاور اعمال شده بر روی شافت موتور ایجاد شود.

موتورهای الکتریکی را می توان با منبع مستقیم جریان (DC) ، از جمله باتری ها ، وسایل نقلیه موتوری یا یکسو کننده ها یا منابع متناوب جریان (AC) مانند شبکه برق ، اینورتر یا ژنراتورهای الکتریکی تأمین کرد. ژنراتور برقی از نظر مکانیکی با یک موتور الکتریکی یکسان است ، اما با یک جریان معکوس نیرو عمل می کند و انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

موتورهای برقی ممکن است با توجه به ملاحظاتی از قبیل نوع منبع نیرو ، ساخت داخلی ، کاربرد و نوع خروجی حرکت طبقه بندی شوند. علاوه بر AC در مقابل انواع DC ، موتورها ممکن است بدون برس باشند ، ممکن است دارای فازهای مختلفی باشند (رجوع کنید به تک فاز ، دو فاز یا سه فاز) و ممکن است خنک کننده با هوا یا مایع باشند. موتورهای هدف عمومی با ابعاد و مشخصات استاندارد ، قدرت مکانیکی مناسبی را برای مصارف صنعتی فراهم می کنند.

بزرگترین موتورهای برقی برای پیشران کشتی ، فشرده سازی خط لوله و برنامه های ذخیره سازی پمپاژ با رتبه بندی به 100 مگاوات استفاده می شوند. موتورهای برقی در پنکه های صنعتی ، دمنده و پمپ ، ابزار و ماشین آلات ، لوازم خانگی ، ابزارهای برقی و دیسک های دیسک یافت می شوند. موتورهای کوچک را می توان در ساعتهای برقی یافت.

در برخی از کاربردها ، مانند ترمزهای احیا کننده با موتورهای کششی ، می توان از موتورهای الکتریکی بصورت معکوس به عنوان ژنراتور استفاده کرد تا انرژی را بازیابی کند که در غیر این صورت ممکن است به عنوان گرما و اصطکاک از بین برود.

موتورهای الکتریکی نیروی خطی یا چرخشی (گشتاور) تولید می کنند که برای پیشران کردن برخی سازوکارهای خارجی مانند فن یا آسانسور در نظر گرفته شده است. یک موتور الکتریکی به طور کلی برای چرخش مداوم یا برای حرکت خطی در مسافت قابل توجهی نسبت به اندازه آن طراحی شده است. solenoids مغناطیسی باعث ایجاد نیروی مکانیکی قابل توجهی می شوند ، اما  فاصله عملیاتی قابل مقایسه با اندازه آنها هستند. مبدل هایی مانند بلندگوها و میکروفون ها بین جریان الکتریکی و نیروی مکانیکی برای تولید مثل سیگنال هایی مانند گفتار تبدیل می شوند.

در مقایسه با موتورهای احتراق داخلی معمولی (ICEs) ، موتورهای الکتریکی سبک هستند .

از نظر جسمی نیز کوچکتر هستند ، قدرت بیشتری دارند ، از نظر مکانیکی ساده تر و ارزان تر برای ساخت هستند. ضمن اینکه گشتاور فوری و مداوم را با هر سرعتی فراهم می کنند ، با پاسخگویی بیشتر ، راندمان کلی بالاتر و تولید گرمای کم با این حال ، موتورهای الکتریکی به اندازه ICE ها در برنامه های کاربردی موبایل (یعنی اتومبیل و اتوبوس) چندان مناسب نیستند. زیرا به یک باتری بزرگ و گران قیمت نیاز دارند ، در حالی که ICE ها به مخزن سوخت نسبتاً کمی احتیاج دارند.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sliding_door_operator#Triggering

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_motor

امتیاز ما
, ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
مشاوره با کارشناسان ما